پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۱۰۶۰۳
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
مدیرعامل شرکت تولیدی لاستیک دنا، از افزایش سه برابری تعرفه واردات مواد اولیه تولیدی صنایع لاستیک انتقاد کرده و گفته که افزایش سه برابری تعرفه واردات مواد اولیه تولیدی، انگیزه‌ای خوب برای دلالان و کاسبانی بوده که می‌خواهند دست در دست یکدیگر، مراسم تدفین و گواهی فوت صنایع داخلی را امضا کنند.

شعار سال: مدیرعامل شرکت تولیدی لاستیک دنا، از افزایش سه برابری تعرفه واردات مواد اولیه تولیدی صنایع لاستیک انتقاد کرده و گفته که افزایش سه برابری تعرفه واردات مواد اولیه تولیدی، انگیزه‌ای خوب برای دلالان و کاسبانی بوده که می‌خواهند دست در دست یکدیگر، مراسم تدفین و گواهی فوت صنایع داخلی را امضا کنند.

در حال حاضر 10 شرکت ریز و درشت در صنعت تولید تایر و تیوپ، با اشتغال مستقیم قریب به 15 هزار نفر، مشغول به فعالیت بوده‌اند که 240 هزار تن از 350 هزار تن نیاز واقعی کشور در این حوزه تأمین می شود و مابقی هم از طریق واردات.

محمود پرهیزگار افزوده که شرکت متبوع او روزانه 108 تن انواع لاستیک را تولید می‌کند اما این شرکت فاقد مقاصد صادراتی کالا است.

به گفته وی، در شرایط فعلی و با صدور مجوز واردات لاستیک از چین به مقدار زیاد صنعت لاستیک داخلی زمینگیر شده است و ادامه داده که به دلیل واردات بی رویه تایر، بین 27 تا 33 درصد از حجم تولیدات داخلی تایر کاسته شده و حتی در برخی شرکت ها تولید کنندگان در طول یک هفته سه روز مبادرت به تولید کرده اند.

مدیر عامل شرکت تولیدی لاستیک دنا اظهار داشته که شرکت متبوع او درسال 95 حدود 31 هزارتن لاستیک تولید کرده که در قیاس با سال ماقبل از آن حدود هفت هزار تن کاهش داشته است.

وی تاکید کرده که عده‌ای با لابی‌گری، درهای گمرک را به سمت واردات بی رویه لاستیک بازکرده اند حال آنکه کشورهای اروپایی و حتی آمریکا برای حمایت از تولید داخلی خود ،تعرفه واردات لاستیک به کشورهای خود را تا حدود 400 درصد افزایش داده اند.

پرهیزگار گفت که شرکت‌های تولید کننده لاستیک در شرایط فعلی، وضعیت خوبی نسبت به سال های 92 و 93 ندارند و تعدادی ازشرکت های تولیدی با زیان انباشته جدی مواجه شده اند.

مدیرعامل شرکت تولیدی لاستیک دنا با ابراز تاسف از اینکه از سال 92 تا اکنون حتی یک ریال بر قیمت لاستیکهای تولید داخلی افزوده نشده بیان داشته که مسئولان امر اجازه هرگونه افزایش قیمت لاستیک را نمی دهند حال آنکه قیمت مواد اولیه دولتی در این سال ها بین 10 تا 70 درصد افزایش داشته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نود اقتصادی، تاریخ انتشار 24 بهمن 96، کد مطلب: 2111442، www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین