پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۷۴۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
دانشمندان هشدار داده‌اند که پیام‌ها به حدی خطرناک هستند که بهتر است قبل از خواندن آن‌ها، از بین ببرندشان. مایکل هیپک و جان جی، در یک مطالعه جدید نوشتند: «بعید است که فضائیانی که ما با آن‌ها در ارتباط بودیم، خطرناک باشند؛ اما ازآنجایی‌که قبل از خواندن پیام‌ها نمی‌توانیم محتوای آن را متوجه شویم، مطمئن‌ترین سناریو این است که از انجام این کار به‌طور کامل جلوگیری کنیم.»

شعارسال:دانشمندان هشدار داده‌اند که پیام‌ها به حدی خطرناک هستند که بهتر است قبل از خواندن آن‌ها، از بین ببرندشان. مایکل هیپک و جان جی، در یک مطالعه جدید نوشتند: «بعید است که فضائیانی که ما با آن‌ها در ارتباط بودیم، خطرناک باشند؛ اما ازآنجایی‌که قبل از خواندن پیام‌ها نمی‌توانیم محتوای آن را متوجه شویم، مطمئن‌ترین سناریو این است که از انجام این کار به‌طور کامل جلوگیری کنیم.»

حتی یک پیام کوتاه می‌تواند تمدن را به چنین هرج‌ومرجی تبدیل کند که خودش از بین برود. بسیار ارزان‌تر از راه‌اندازی یک جنگ است. دانشمندان هشدار دادند پیام‌هایی که از فضائیان دریافت کردند، می‌توانند زندگی بر روی زمین را به‌طور کامل از بین ببرند. مقاله جدیدی به بررسی چگونگی خواندن و درک پیام‌هایی می‌پردازد که از فضا برای ما می‌فرستند و متوجه می‌شوند که قبل از اینکه آن‌ها را باز کنند، نمی‌فهمیدند که یک پیام خطرناک است.

به نقل از ایندیپندنت، درواقع، دانشمندان هشدار داده‌اند که پیام‌ها به حدی خطرناک هستند که بهتر است قبل از خواندن آن‌ها، از بین ببرندشان. مایکل هیپک و جان جی، در یک مطالعه جدید نوشتند: «بعید است که فضائیانی که ما با آن‌ها در ارتباط بودیم، خطرناک باشند؛ اما ازآنجایی‌که قبل از خواندن پیام‌ها نمی‌توانیم محتوای آن را متوجه شویم، مطمئن‌ترین سناریو این است که از انجام این کار به‌طور کامل جلوگیری کنیم.»

محققان در ادامه نوشتند: «برای فضائیان، ارسال یک پیام مخرب آسان‌تر از ارسال کشتی جنگی است.»

بعضی‌ها پیشنهاد کرده‌اند که چنین پیامی باید قبل از آسیب رساندن، خوانده شوند تا قبل از اینکه مردم آن را بخوانند، خطر را از بین ببرند؛ اما گفته می‌شود که از بین بردن این خطر غیرممکن است. راه‌های ساده‌ای وجود دارد که یک پیام از فضا می‌تواند جهان ما را تهدید کند. این پیام‌ می‌تواند نشان دهد که بیگانگان در حال غلبه کردن بر خورشید هستند و احتمالاً موجب هرج‌ومرج می‌شوند.

اما فن‌آوری‌های دیگر، روش‌های تکنولوژیک بیشتری را برای از بین از بین بردن جهان ارائه می‌دهند. این می‌تواند به‌صورت یک ویروس کامپیوتری باشد که در هنگام رمزگشایی شبکه‌های روی زمین منتقل می‌شوند و یا یک هوش مصنوعی که بتواند بر سیستم‌های رایانه‌ای ما غلبه کند.

در پایان، دانشمندان نتیجه می‌گیرند که ما احتمالاً چنین پیامی را باز می‌کنیم. ریسک نسبتاً کم و پاداش بزرگ است؛ زیرا چنین پیامی، دانش و منابع جدیدی را به ما معرفی می‌کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت اعتماد آنلاین ، تاریخ انتشار 26 بهمن 96، کدخبر: 158812، www.etemaadonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
هنوز هیچ نشانه ای مبنی بر وجود حبات در این کره ی خاکی دیده نشده است ، پس هیچ جای نگرانی از دریافت این پیام ها نداریم
ا.ح75
ساناز
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
به نظرم در کنار خطراتش انسان اگه ریسک ارتباط رو نپذیره شاید در اینده خیلی از این کارمون پشیمون بشیم
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
0
1
یعنی واقعا این ماجرا های فضایی واقعیه و یه عده دارن از فضا بهمون پیام ارسال میکنن ؟؟
پس چرا هیچ گروه علمی تاییدش نمیکنه؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین