پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۱۰۸۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸
معاون اول رئیس جمهور در نامه‌ای به وزیر اقتصاد خواستار بررسی شرایط احیا دوایر ارزش گمرکات اجرایی شد.

شعار سال: هفته قبل اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، در دستوری به وزیر اقتصاد، خواستار بررسی احیا دوایر ارزش گمرکات اجرایی شده بود.

دلیل صدور این نامه توقف فعالیت دایره‌های ارزش در گمرکات اجرایی در سنوات قبل بوده است. بر این اساس دوائر ارزش گمرکات اجرایی با روی کار آمدن دولت یازدهم منحل شده بودند. این در حالی است که در دوران دولت دوم اصلاحات (اوائل دهه 80 و همزمان با دور نخست ریاست کرباسیان) این دوائر منحل شده بودند اما با حکم مجلس شورای اسلامی دوائر مذکور در دولت نهم احیا شدند.


در همان زمان مرکز پژوهش های مجلس نیز بر احیا این دوائر تاکید کرده بود که با مداخله مجلس شورای اسلامی و بعد از قرائت گزارش تحقیق و تفحص از گمرک، این دوائر احیا شدند.

گفتنی است، بعد از قرائت این گزارش در مجلس شورای اسلامی، رئیسکل وقت گمرک جا به جا شد.

حالا بعد از گذشت چندین سال از انحلال دوباره دوائر ارزش گمرکات اجرایی، با پیگیری های صورت گرفته از طرف برخی کارشناسان گمرک و همچنین دفتر دیده بان شفافیت، اسحاق جهانگیری در نامه‌ای به کرباسیان خواستار بررسی شرایط احیا این دوائر شده است.

هم اکنون اسکندری مدیر کل دفتر ارزش و تعرفه (ستاد)گمرک ایران است اما در گمرکات اجرایی دفاتر ارزش فعالیت ندارند. تاکنون اطلاعاتی در خصوص پاسخ کرباسیان به این دستور معاون اول رئیس جمهور بدست نیامده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 25 بهمن 96، کد مطلب: 1653885: www.tasnimnews.com



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
0
زمزمه هایی از همکاری گمرک ها با بعضی از قاچاقچیان به گوش میرسه ؛ امیدواریم در این زمینه نیز یک تحقیق جدی به عمل بیاد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین