پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۱۱۲۳
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
توکلی گفت:متأسفانه دولت، به کام تئوری غالب روز یعنی لیبرال سرمایه‌داری و الگوهای بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول فرو افتاده است.

شعارسال: احمد توکلی نماینده اقتصاددان مجلس شورای اسلامی در مطلبی با عنوان «خطر از بین رفتن استقلال کشور» تصریح کرد: باید نگران شکل‌گیری جریانی بود که قانون را به خدمت از بین بردن ضعفا و مستضعفین می‌برد؛ جریانی که با ترویج لیبرالیسم اقتصادی پروژه نفوذ فرهنگ غرب را تکمیل کند.

وی افزود: متأسفانه این دولت، به توصیه‌های خیرخواهانه درباره اتخاذ تئوری و استراتژی اقتصادی عدالت‌محور بی‌اعتنایی کرد و به کام تئوری غالب روز یعنی لیبرال سرمایه‌داری و الگوهای بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول فرو افتاد؛ خطر این روحیه و رویکرد به‌اندازه خطر از بین رفتن استقلال کشور است.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین با اشاره به رواج اشرافی‌گری و مانور تجمل در تهران اظهار داشت: وقتی ثروت در قالب کاخ‌ها و به‌شکل برج‌های بزرگ در می‌آید، حتماً به‌تعبیر امیرالمؤمنین(ع) چاله‌های بزرگی پیدا شده که این تپه‌های بزرگ ساخته شده است.

توکلی افزود: الآن تقریباً کار سالم اقتصادی که به برج‌ها منتهی نمی‌شود، خیلی سخت شده است؛ به‌طوری که الآن می‌شود با روشهای فاسدی که پیدا و شبکه‌های فسادی که ایجاد شده، ره صدساله را یک‌شبه رفت.

وی با انتقاد از تبلیغ مدل زندگی غربی در کشورمان ادامه داد: تبلیغ سبک زندگی غربی فرهنگ‌ها را به‌نفع غرب یکسان می‌کند و در این شرایط، مانورهای تجملی چون حرکت پورشه‌‌ها در خیابان ‌های پایتخت و تفاخر در ساختمان‌سازی‌های عظیم و استفاده از وسائل لوکس خارجی، حرمان و حسادت‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد و به روابط انسانی ضربه می‌زند و اثر نمایشی این نوع رفتارها باعث می‌شود توقع طبقات پایین زیاد شود و بخواهند زودتر به نتیجه برسند و چون با کار سالم نمی‌شود زود به نتیجه رسید، آنها هم دچار فساد شوند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی شیرازه، تاریخ انتشار: 29بهمن1394، کدخبر: 84397: www.shiraze.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین