پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۷۰۵
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۴
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل ( یونیسف) اعلام کرد روزانه هفت هزار کودک تازه به دنیا آمده به ویژه در گروه کشورهای در حال توسعه می میرند.

شعارسال: این سازمان روز سه شنبه با صدور گزارشی اعلام کرد بیشترین میزان مرگ ومیر کودکان تازه به دنیا آمده در پاکستان، افغانستان وکشورهای آفریقایی واقع در جنوب صحرای بزرگ رخ داده است این در حالی است که کودکانی که در ژاپن، ایسلند وسنگاپوربه دنیا می آیند بیشترین فرصت برای زنده ماندن را دارند .

'هنریتا وور' مدیر اجرایی یونیسف گفت که 2.6 میلیون کودک شیرخوار سالانه در سراسر جهان در ماه اول عمر خود می میرند.

وی افزود: علی رغم کاهش بیش از 50 درصدی شمار مرگ ومیر کودکان زیر پنج سال در نیمه اول سال گذشته هیچ گونه پیشرفت مشابهی در سطح جهانی برای جلوگیری از مرگ ومیر کودکان زیر یک ماهه صورت نگرفته است در حالی که بر اساس اعلام اداره اجرایی یونیسف بیشتر این مرگ ومیر ها قابل جلوگیری بود.

در گزارش یونیسف آمده است: متولدین جدید به دلایل پزشکی نمرده اند بلکه به دلیل فقر مالی خانواده های خود ویا اینکه نمی توانند به آنها خدمات بهداشتی ارائه دهند می میرند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 1اسفند1396، کدخبر: 82838276: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین