پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۱۱۹۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس، با انتقاد از نفوذ دلالان در حوزه دارو، بر ضرورت تسریع روند ممانعت از واردات داروهای بی‌کیفیت و گران به کشور در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی تاکید کرد.

شعار سال: نادر قاضی‌پور به عنوان یکی از 43 نماینده‌ای که به وزرای بهداشت و درمان و صنعت، معدن و تجارت در خصوص تسریع در جلوگیری از واردات دارو در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی تذکر داده است، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه علمی داشته که یکی از آنها مربوط به حوزه دارو است، اما متاسفانه نفوذ دلالان مشکلاتی را در این حوزه ایجاد کرده که به هیچ وجه به نفع نظام نیست.

وی ادامه داد: این قبیل اقدامات به ضرر تولیدکنندگان داخلی بوده، بنابراین باید تلاش کنیم که از تداوم فعالیت آنها در کشور جلوگیری کرده و از تولیدکنندگان داخلی که ناموسمان هستند، دفاع کنیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: هم‌اکنون تعداد زیادی دارو با کیفیت پایین از کشورهایی همچون کلمبیا و آرژانتین وارد می‌شود و در داخل کشور مشخصات درج روی آنها را تغییر می‌دهند که اقدامی در جهت تهدید سلامت مردم است، بنابراین باید به هر طریقی از این نوع واردات دارویی ممانعت به عمل آید.

قاضی‌پور تاکید کرد: البته افزایش داروی با کیفیت نیز موجب فلج شدن شرکت‌های تولید داروی داخلی می‌شود ضمن اینکه واردکنندگان دارو نه مالیات پرداخت می‌کنند، نه گردش ریالی دارند و تنها باعث خارج شدن مقدار زیادی ارز از کشور می‌شوند و با نرخ گزاف نیز بازار عرضه می‌شوند و این در حالی است که نظارت دقیقی هم بر این بخش وجود ندارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 1اسفند 96، کدمطلب: 13961201000916 ، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
وقتی خودمون تقریبا به خودکفایی کامل در زمینه ی دارو رسیدیم چه نیازی به کشور های جهان سومی مانند کلمبیا و آرژانتین جهت واردات دارو داریم؟
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین