پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۶۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
فرزند مرحوم رفسنجانی با بیان اینکه در شرایط کنونی پایگاه رأی آقای روحانی نسبت به انتخابات اخیر با ریزش جدی مواجه شده است، عنوان کرد: نباید بین وعده‌های دوران انتخابات و دوران پس ازآن فاصله جدی باشد، بلکه باید یک فاصله منطقی وجود داشته باشد.

شعارسال: روزنامه آرمان گفت و گویی با یاسر هاشمی رفسنجانی فرزند آیت‌الله هاشمی(ره) انجام داده است که بخش‌هایی از آن را در ادامه می خوانید:

- در شرایط کنونی پایگاه رأی آقای روحانی نسبت به انتخابات 96 با ریزش جدی مواجه شده است.

- هنگامی که مردم مشاهده کنند دولت آقای روحانی به وعده‌هایی که به آنها داده عمل نکرده و یا اینکه در راستای تحقق این وعده‌ها حرکت نمی‌کند به صورت طبیعی پایگاه اجتماعی آقای روحانی با ریزش مواجه خواهد شد. بنده هم تا حدودی قبول دارم که رویکرد دولت آقای روحانی نسبت به گذشته محافظه‌کارتر شده است.

- نباید بین وعده‌های دوران انتخابات و دوران پس ازآن فاصله جدی باشد، بلکه باید یک فاصله منطقی وجود داشته باشد.

- دولت آقای روحانی ارتباط عمیق و دقیقی با مردم ندارد و این مسأله می‌تواند در آینده برای دولت چالش‌های بیشتری به وجود بیاورد.

- مسأله مهم دیگری که بنده را نگران کرده کمرنگ شدن امید مردم نسبت به دولت است.شاید در گذشته عنوان می‌شد قدرت «تدبیر» دولت کاهش پیدا کرده اما با مشاهده وضعیت جامعه و رفتار مردم می‌توان به این نتیجه نیز رسید که «امید» مردم نیز تا حدودی کمرنگ‌تر از گذشته شده که این مسأله نشانه خوبی برای آینده نیست.

- دولت آقای روحانی باید شاخص امید را در جامعه افزایش بدهد و شرایطی را به وجود بیاورد که مردم با امیدواری بیشتری به آینده نگاه کنند.

- باید این مسأله آسیب شناسی شود که چرا رویکرد آقای روحانی در شرایط کنونی به مانند گذشته نیست و شاخص‌های «عقلانیت» و «امید» نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است.

- تا زمانی که مسئولان ارتباط عادلانه‌ای با مردم نداشته باشند باید منتظر بروز اغتشاشات و ناآرامی‌ها باشیم.

- توجه نکردن به دغدغه‌های مردم به منزله «آتش زیر خاکستر» است و هر لحظه امکان فوران و جوشش مجدد خواهد داشت.

- نتیجه تفاوت مهم گفتمان اعتدال آیت‌ا...‌هاشمی با آقای روحانی این است که آقای روحانی نگاه حزبی به گفتمان اعتدال دارد و «اعتدال» را یک جریان سیاسی قلمداد می‌کند.

- این سوال برای ما هم وجود دارد که چرا به‌رغم رسانه‌ای شدن حضور آقای روحانی در کنگره بزرگداشت سالروز آیت ا... هاشمی ایشان در لحظه آخر اعلام انصراف دادند.

- در ابتدا آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور کشور دعوت ما را برای حضور در کنگره پذیرفتند و حتی از معاونت سیاسی نهاد ریاست جمهوری از ما متن مشورتی خواستند. با این وجود در لحظات آخر به ما اعلام شد که آقای‌ روحانی در کنگره شرکت نخواهند کرد. بنده هنوز هیچ دلیلی برای این کار پیدا نکرده‌ام و متوجه نشده‌ام که چرا آقای روحانی در کنگره بزرگداشت آیت‌ا...‌هاشمی شرکت نکردند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 6اسفند1396، کدخبر: 13961206000680: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
روحانی بسیاری از وعده هایی را که داده بود هنوز عملی نکرده ؛ چرا باید از مردم هنوز انتظار حمایت جانبدارانه باید داشت
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین