پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۶۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
نماینده مردم مشهد و کلات گفت: اغتشاشات خیابانی دی ماه ریشه در عدم پاسخگویی دولت و عدم اجرای قانون از ناحیه دولت و ریاست مجلس دارد. اگر بخواهیم سهم هر کسی را در رقم خوردن این اغتشاشات بررسی کنیم عمده سهم متوجه روحانی و لاریجانی خواهد بود که البته سهم لاریجانی در این میان بیشتر است!
شعارسال: حجت الاسلام پژمانفر، نماینده مردم مشهد و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در بخشی از گفتگوی نوروزی خود با خبرگزاری دانشجو پیراموت اغتشاشات دیماه گفت: "اگر بخواهیم سهم هر کسی را در رقم خوردن این اغتشاشات بررسی کنیم عمده سهم متوجه روحانی و لاریجانی خواهد بود که البته سهم لاریجانی در این میان بیشتر است!". درادامه جزئیات بیشتری از این موضوع را خواهیم خواند:

چرا کار طرح سوال از رئیس جمهور در صحن علنی با گذشت چند ماه پیش نرفت؟

پژمانفر: اینکه چرا نتوانستیم موضوعی چون طرح سوال از رئیس جمهور را به جلو ببریم دلیل دیگری دارد که شاید بتوان ایستادگی برخی افراد در برابر مسیر قانونی این طرح را شاید بتوان علت این موضوع دانست. در حالی که تعداد زیادی از مردم نسبت به عملکرد موسسات مالی و در راس آن بانک مرکزی معترض بودند و هیچ یک از نمایندگان و مردم در خصوص اتفاقات موسسات مالی توجیه نبودند، خادمان ملت تصمیم گرفتند تا موضوع طرح سوال از رئیس جمهور را کلید بزنند.

پیشتر زمانی که از وزیر اقتصاد در این خصوص سوال می کردیم وی می گفت بنده مسئولیت و ارتباطی با رئیس بانک مرکزی ندارم نتیجه اش این شد که چند ماه پیش 180 نماینده از رئیس جمهور طرح سوال کردند تا وی به صحن علنی بیاید و در این خصوص توضیحاتی ارائه کند.

اگر این فرآیند روند خود را طی می کرد هیچ اتفاقی در کشور نمی افتاد جز اینکه مجلس این پیام را به مردم مخابره می کرد که ما به عنوان نماینده های شما پیگیر مطالبات تان هستیم و بر اجرای قانون در کشور اصرار داریم اما اینکه می بینیم هیئت رئیسه مجلس به ویژه آقای لاریجانی از این فرآیند جلوگیری می کند این پیام از داخل مجلس به بیرون داده می شود که یک نفر جلوی طرح سوال از رئیس جمهور را گرفته و اجازه نمی دهد که مسیر قانونی این طرح طی شود طبیعی است که پیام یاس و ناامیدی به مردم انتقال داده می شود و در اینجا سوء استفاده گران می توانند با عنوان پرچم دار پیگیر مطالبات مردم در این مسیر قدم بردارند که در نهایت این اتفاق منجر به اغتشاشات خیابانی شود.

سهم پررنگ لاریجانی در ایجاد اغتشاشات خیابانی سال گذشته

در واقع اغتشاشات خیابانی دی ماه ریشه در عدم پاسخگویی دولت و عدم اجرای قانون از ناحیه دولت و ریاست مجلس دارد. معتقدم اگر بخواهیم سهم هر کسی را در رقم خوردن این اغتشاشات بررسی کنیم عمده سهم متوجه روحانی و لاریجانی خواهد بود که البته سهم لاریجانی در این میان بیشتر است چرا که وی اجازه نداد مردم احساس کنند مجلس مطالبات و دغدغه های مردم را می شنود و پیگیر حقوق آنها از مسیر قانونی است و زمانی هم که مردم احساس کنند مطالبات شان را نمی توان از مسیر قانونی پیگیری کنند طبیعتا شیطان صفت ها مسیر مردم را منحرف می کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری جهان نیوز ، تاریخ انتشار: 14 فروردین 1397 ، کدخبر: 601212 ، www.jahannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
0
0
وقتی ار لحاظ سیاسی با کسی مشکلی داریم ؛ بهرین راه نسبت دادن او به عنوانینی چون فتنه یا اغتشاش است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین