پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۰۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳
سخنگوی قوه قضاییه از دستگیری یک بازپرس متخلف در روز گذشته خبر داد.

شعار سالسخنگوی قوه قضاییه از دستگیری یک بازپرس متخلف در روز گذشته خبر داد.

 حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در پاسخ به این سوال که دادگاه تجدیدنظر بقایی به سرعت تشکیل شد و این موضوع هم باعث اعتراض بقایی و وکیل وی شده است که مهلت خواندن پرونده را نداشتند، گفت: این پرونده را هم بقایی و هم وکیلش مطالعه کرده اند. بقایی چند وکیل دارد و این پرونده‌ هم که 100 جلدی نیست و به سرعت خوانده می‌شود و فرصت زیادی برای خواندن نمی‌خواهد، اگر برای این گونه پرونده ها فرصت دهیم می‌گویند چرا طولانی شد و اگر سریع تشکیل شود، می‌گویند چرا سریع تشکیل شده است و برای بقایی 8 جلسه دادگاه تجدیدنظر تشکیل شده و فرصت ارسال لایحه نهایی هم داده شده است.

وی افزود: من از بقایی شکایت نکردم و اطلاع ندارم که آیا مدعی العموم شکایتی کرده است یا خیر؟

وی در پاسخ به این سوال که شنیده شده دادستانی کل کشور در وزارت اطلاعات دفتری برای رسیدگی به دوتابعیتی‌ها تشکیل داده است، آیا این موضوع را تایید می‌کنید؟، گفت: خیر، این موضوع را تایید نمی‌کنم.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره دستور رئیس قوه قضاییه برای رسیدگی به تخلفات قضات گفت: ما افراد را برای این موضوع در نظر گرفتیم و با شدت به کار قضات نظارت می‌کنیم، همین دیروز یک بازپرس را دستگیر کردیم و با شدت به آن رسیدگی می‌شود و با روشن شدن پرونده‌ها اسامی اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: مردم باید متخلفان را بشناسند، مردم هم از آن استقبال می‌کنند و نباید در قوه قضاییه ذره‌ای جرم وجود داشته باشد و معتقدیم این کار به نفع قضات است و امیدواریم در هفته های آینده وقتی که احکام قطعی شد اسامی اعلام شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه بازپرس دستگیر شده کیست؟ افزود: الان نمی‌شود گفت که بازپرس دستگیر شده کیست؛ زیرا باید حکم قطعی شود. یک فرجه های قانونی داریم که باید در هر پرونده ای رعایت کنیم.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال که در نوسانات ارز گفته شده تعداد 427 صرافی غیرمجاز شناسایی شده است، آیا قوه قضاییه دستوری برای برخورد با این صرافی‌ها دارد؟ گفت: هنوز محرز نشده که تمام صرافی‌های اعلام شده جرم انجام داده‌اند. اگر بانک مرکزی یا وزارت اطلاعات اعلام کند که صرافی مجوز نداشته و کار غیرقانونی انجام داده است تخلف است و تخلف را قوه قضاییه رسیدگی نمی کند، بلکه قانون به آن می رسد. جای سوال است که آیا تا به امروز بانک مرکزی نتوانسته این تعداد صرافی غیرمجاز را شناسایی کند یا از قبل بوده و چرا قبلا اعلام نکرده بود؟

وی افزود: این تعداد صرافی به قوه قضاییه معرفی نشده است. برخی از صرافی‌ها غیرمجاز هستند، اما کار خلاف انجام نمی‌دهند.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: پیشگیری مراحل مختلف دارد. برخی از جرایم به دلیل نبود شغل است، آیا معاونت پیشگیری قوه قضاییه می‌تواند شغل ایجاد کند؟ معاونت پیشگیری به موضوعاتی که منجر به جرم می شود وارد شده و آن را آسیب شناسی می کند. در مورد مسایل ال سی و بانکی اعم از ارزی و ریالی و ال سی های داخلی در پرونده سه هزار میلیاردی نیز دیدیم که ان ال سی ها منحل شدند؛ لذا این طور نیست که هر اقدام پولی و بانکی که می شود را معاونت پیشگیری بتواند جلوگیری کند زیرا این اقدامات چندین مرحله دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 6اسفند 96، کدمطلب:96120602891، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
0
یکی از بهترین اتفاقایی که داره توی قوه قضاییه رواج پیدا میکنه روشنگریه..انعکاس این خبرها توسط سایت هایی مثل شعار سال واقعا خدمت به نظامه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین