پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۲۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه صیادی‌های چابهار و کنارک گفت: حمله‌های متعدد دزدان دریایی به لنج‌های فراساحل ایران، صنعت لنج و لنج‌سازی را ورشکسته کرده و موجب بیکاری هزاران نفر شده است.

شعارسال: رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه صیادی‌های چابهار و کنارک گفت: حمله‌های متعدد دزدان دریایی به لنج‌های فراساحل ایران، صنعت لنج و لنج‌سازی را ورشکسته کرده و موجب بیکاری هزاران نفر شده است.

ناخدا علیم افشار ‌ اظهار کرد: دزدی دریایی در دهه اخیر به‌ویژه در دو سه سال گذشته موجب ورشکستی صنعت لنج سازی به‌ویژه در چابهار و کنارک شده است.

وی افزود: بسیاری از مالکان لنج چابهار و کنارک زمانی که صیادان لنج‌هایشان اسیر دزدان دریایی می‌شوند، باید مبالغ بسیار بالا از 60 تا 100 هزار دلار برای آزادی صیادان و لنج به دزدان دریایی پرداخت کنند و اگر این پول را نداشته باشند، دزدان لنج‌ها را به نشانه انتقام به صخره می‌کوبند و غرق می‌کنند؛ دربسیاری از موارد هم چون ما ارتباط مستقیمی با دولت و یا دزدان دریایی سومالی نداریم زمانی که ما پول را به واسطه‌ها پرداخت می‌کنیم تا به دزدان دریایی تحویل دهند آن‌ها پول را به جیب می‌زنند و به دزدان پرداخت نمی‌کنند.

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه تعاونی‌های صیادی چابهار و کنارک تصریح کرد: مثلاً برای آزادی صیادان و لنج ناخدا جمال‌الدین دهواری که از سال 94 تاکنون اسیر دزدان دریایی سومالی است، تاکنون دوباره، هر بار 150 هزار دلار به واسطه‌ها پرداخت‌شده تا به دزدان بدهند اما آن‌ها پول را به جیب زدند و به دزدان پرداخت نکردند؛ دزدان هم لنج ناخدا جمال‌الدین دهواری را که متعلق به یکی از صاحبان به‌نام لنج در کنارک بوده به صخره کوبیده و غرق کرده‌‌اند.

ناخدا افشار با اشاره به لنج ناخدا رحمتی که 17 مهرماه سال جاری به همراه 14 ملوان اسیر شد، گفت: صاحب این لنج که بدهکار بانک بوده و پول و سرمایه خود را برای رونق صیادی آورده به دلیل عدم توانایی مالی برای پرداخت پول برای آزادی صیادان و لنج خودش به دزدان دریایی سومالی الان ورشکسته شده است.

وی خاطرنشان می‌کند: صنعت لنج‌ و لنج‌سازی در چابهار و کنارک در چند سال اخیر پس از دزدی‌های متعدد دزدان دریایی سومالی ورشکسته شده و به دلیل ریسک بالا دیگرکسی به‌دنبال خرید لنج نیست و همین موجب بیکاری هزاران صیاد و کارگر لنج‌ سازی شده است.

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه تعاونی‌های صیادی چابهار و کنارک گفت: برای پا گرفتن دوباره صنعت لنج‌سازی هیئت دولت دو کمک 12 میلیارد تومان و نیز یک کمک 13 میلیارد تومانی بلاعوض برای کمک به مالکان لنج‌های آسیب‌دیده از دزدی دریایی تخصیص داد که این مبلغ هم هنوز پرداخت‌نشده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 9 اسفند 1396، کدخبر: 96120904390 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
0
ایران در زمینه تامین امنیت راه های آبی در جهان به موفقیت ها خوبی دست پیدا کرده بوده ؛ این عوامل معدود هم که باعث ناامنی میشند باید جلوشون رو گرفت
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین