پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۰۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
‌رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مهمترین قابلیت‌های منطقه مکران مجاورت با آبهای آزاد بین‌المللی است و تجارت و بازرگانی و سرمایه گذاری در بخشهای مختلف صنعتی و معدنی اولویت مهم این منطقه بشمار می‌رود.

شعارسال: ‌رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مهمترین قابلیت‌های منطقه مکران مجاورت با آبهای آزاد بین‌المللی است و تجارت و بازرگانی و سرمایه گذاری در بخشهای مختلف صنعتی و معدنی اولویت مهم این منطقه بشمار می‌رود.

‌نادر میرشکار در حاشیه برگزاری دومین همایش بین المللی توسعه سواحل مکران که در برج میلاد تهران برگزار شد، افزود: سیستان و بلوچستان به واسطه سواجل مکران در مسیر دو کریدور از سه کریدور ترانزیتی بزرگ دنیا قرار داد ، این امر منطقه مکران را به عنوان محور ترانزیتی و توسعه جنوب شرق مطرح می‌کند و در آینده‌ای نزدیک با راه‌اندازی محور ترانزیتی که از بندر چابهار آغاز و با عبور از شهرهای استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی به کشورهای آسیای میانه ختم می‌شود‌‌.

وی بندر چابهار در سواحل مکران را یکی از چهار راههای اصلی کریدور تجارت جهانی عنوان کرد و گفت: این بندر به علت موقعیت استراتژیک خود و دستیابی به آبهای آزاد بین‌المللی‌، جایگاه ویژه‌ای در مبادلات تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و سایر نقاط منطقه دارد.

میرشکار افزود: وجود آبهای عمیق در خلیج چابهار، شرایط پهلو‌گیری کشتی‌های بالای 100 هزار تن و افزایش میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار از جمله مزیت‌های منطقه چابهار است که این منطقه را نسبت به سایر نقاط ساحلی ایران متمایز کرده است‌.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان گفت: در آینده‌ای نزدیک و با اتصال بندر چابهار در سواحل مکران به شبکه ریلی کشور‌، این بندر در بحث ترانزیت کالا به کشورهای افغانستان و کشورهای cis پیشگام خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به پتانسیل‌های سواحل مکران و صید بیش از 120 هزار تن انواع ماهی، پرورش میگو، وجود کارخانجات کنسرو، واحدهای عمل آوری و بسته بندی، کارخانجات لنج سازی چوبی و فایبر گلاس و سردخانه در چابهار و کنارک صنایع وابسته، می‌توان گفت صنایع تبدیلی و شیلاتی نقش تاثیر‌گذاری را در توسعه سواحل مکران خواهد داشت.

وی وجود معادن نسبتا غنی و متنوع و امکان توسعه فعالیت های معدنی را از جمله امتیازات منطقه دانست که می‌تواند سرمایه‌گذاران را جذب و بهره برداری‌، فرآوری و صادرات محصولات معدنی را افزایش دهد.

‌میرشکار گفت: پروژه های مهمی در منطقه سواحل مکران در استان سیستان و بلوچستان تعریف شده که از جمله آنها سیمان، فولاد، ساخت شناورهای آلومینیومی و فولادی، قوطی کنسرو، سازه‌های پیچ و مهره‌ای، کنسرو ماهی، اسید سولفوریک، تور ماهیگیری، شیرین سازی آب، فرآوری پیله ابریشم است و سرمایه‌گذاری اولیه مجوز آنها بیش از 8 هزار و 800 میلیارد ریال برآورد شده و برخی از این واحدها به بهره برداری رسیده‌اند و سیمان نیز پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد دارد و پروژه فولاد نیز پیشرفت فیزیکی 15 در صدی را داراست که تنها با بهره برداری از تعداد 11 طرح مهم در مرحله اول اشتغال مستقیم 1550 نفری ایجاد خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 8 اسفند 1396، کدخبر: 96120803737، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
یکی از راه های موثر برای نجات اقتصاد استان میشه گفت ایجاد مناطق آزاد اقتصادی برای افزایش میزان تجارت در این مناطق باشه ، این سواحل میتوانند مبدا خوبی برای صادرات کالا به کشور های منطقه باشند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین