پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۷۳۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال معتقد است که فدراسیون باید مقابل ناحقی‌ها ایستادگی کند، چون اگر دوره از لیگ قهرمانان آسیا محروم شویم هم اشکالی ندارد.

شعارسال: محمد دادکان درباره داوری‌ مشکوک بازی روز گذشته (سه‌شنبه) العین - استقلال، گفت: بعد از بازی ایران در جام ملت‌ها دیدیم که ما اعتراض کردیم و داور بازی خودمان در مقدماتی جام جهانی را تغییر دادیم. این فشار فدراسیون و باشگاه‌هاست که باید صورت بگیرد.برای استقلال روز بدی بود، بخشی از بازی را دیدم و مشخص بود که پنالتی‌های ناحق را برای حریف استقلال گرفتند. باید اعتراض کرد و ایستاد. اگر یک دوره محروم شویم هم اشکالی ندارد؛ مثل الان که میزبانی را از ما گرفتند. ما بازی نکنیم، چه می‌شود؟ بایستیم و بگوییم که ایران کشور امنی است که می‌تواند میزبان خوبی باشد. کمی مقاومت می‌خواهد.

وی افزود: یک جاهایی باید ایستاد تا حقوق به‌حق خودمان را بگیریم. من فدراسیون فوتبال را تنها نمی‌بینم، این ضعف در کل ورزش کشور ماست؛ حتی در مدیران باشگاه‌ها و وزارت ورزش. ما در همه‌جا ضعیف عمل می‌کنیم. وقتی عربستان در سیاست خارجی خودش این همه ایران را می‌زند، اما ما باز هم می‌آییم و می‌گوییم یک خبر خوش داریم و آن هم این است که هزار و 300 نفر امسال بیشتر به مکه می‌فرستیم؛ همین هم به ورزش ما انتشار پیدا می‌کند. باید بپذیریم که اگر حیثیت ملی‌مان مهم است، باید بایستیم.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با اشاره به حضور اینفانتینو در ایران، خاطرنشان کرد: حضور آقای اینفانتینو در ایران یک غنیمت است. فدراسیون فوتبال تلاش کرد او را به ایران بیاورد و این کار مثبت است، اما مهم این است که باید دید در آینده چه اتفاقاتی برای فوتبال ما می‌افتد. اینفانتینو در صحبت‌هایش اصرار دارد که پول حق پخش باید به فدراسیون برسد، سیاست از فوتبال دور و عدالت رعایت شود؛ اگر این اتفاق در فوتبال ما بیفتد، حضور اینفانتینو مثبت است ولی اگر بخواهیم میزبانی را از دست بدهیم، نفوذ کشورهای عربی روی AFC بیشتر باشد و ما خارج از کشورمان بازی کنیم، حضور او هیچ کاری برای ما نمی‌کند. وقتی آقای روحانی در دیدار با رئیس فیفا می‌گوید که نگذارید سیاست در ورزش دخالت کند، یعنی حضور عربستان در بخش‌های سیاسی و اعمال نفوذ، ولی آیا ما خودمان در کشور خودمان در ورزش کار سیاسی نمی‌کنیم که توقع داریم اینفانتینو این مشکل را حل کند؟

دادکان ادامه داد: الان وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک ما هر دو از مسائل و ارتباطات سیاسی سر کار نیامدند؟ حالا ما چطور از اینفانتینو می‌خواهیم سیاست را در فوتبال دخالت نکند، در حالی که خودمان سیاست را در ورزش کشورمان اعمال می‌کنیم. اگر حضور اینفانتینو در ایران را پیگیری کنیم و خودمان مسائل سیاسی را در ورزش دخالت ندهیم، مثبت خواهد بود. چون مسائل سیاسی دخالت دارد، عربستان در همه‌جا نفوذش بیشتر از ماست و می‌تواند سلطه داشته باشد بر فوتبال و ورزش آسیا، گرفتن میزبانی برای ما سخت است. ما هم باید بپذیریم که عربستان جلوتر از ماست.

چندی پیش خبرگزاری تسنیم گزارشی مبنی بر چند شغله بودن محمدرضا ساکت در فدراسیون فوتبال منتشر کرد. دادکان در این باره گفت: قطعاً فدراسیون هم پذیرای این مطلب است که یک فرد هر چقدر توانایی داشته باشد، باز هم نمی‌تواند به همه این شغل‌ها برسد. این در کشور ما فقط در فدراسیون نیست و ما افراد 10 شغله و 15 شغله زیاد داریم. فدراسیون فوتبال در زمانی اساسنامه خودش را تغییر داده است، اما این سوال وجود دارد که این اساسنامه به تایید فیفا رسیده یا نه که من نمی‌دانم. خود مسئولان باید بیایند و دفاع کنند. اگر این اساسنامه به تایید فیفا رسیده، هیچ مشکلی ندارد و باید آن را پذیرفت. اگر هم تایید فیفا را ندارد، مورد پذیرش نخواهد بود.

وی که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران صحبت می‌کرد، در مورد انتقادات مطرح شده از اسا‌سنامه فدراسیون فوتبال، اضافه کرد: فدراسیون در نهایت باید اساسنامه را به فیفا بفرستد و تاییدیه آن را بگیرد. حالا نفرستاده یا هر اتفاق دیگر، این جزو اختیارات فدراسیون است. مجمع هم شاید از این موضوع خبر ندارد، اما این از اختیارات رئیس فدراسیون فوتبال است، ولی اساسنامه باید به تایید فیفا برسد.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره صحبت‌های اخیر علی کریمی و انتقادات او از فدراسیون فوتبال گفت: کریمی و «کریمی‌ها» اگر مستند صحبت کنند، مطمئن باشید که مورد پذیرش مردم ما است. من نمی‌خواهم فساد در فدراسیون را به دوره آقای تاج نسبت بدهم، اما مطمئن باشید که فساد در فدراسیون فوتبال هست و من تایید می‌کنم، اما نوع برخورد و دادن سند در این کار خیلی مهم است. یک بار هم گفتم که بزرگترین شکنجه برای یک انسان دیدن فساد است و بدتر از آن هم این است که مسئولان به دنبال این فساد نروند. الان مشکل این است که فساد هست، اما هیچ‌ مسئولی هم در این مملکت دنبالش نمی‌رود که این فساد از کجاست. این فساد هست و فراگیر هم شده است.

دادکان یادآور شد: من برای آقای اژه‌ای احترام زیادی قائلم. او چند شب پیش گفت هر موقع می‌خواهیم دارایی‌های افراد و مسئولان را مورد بررسی قرار بدهیم، خیلی‌ها معترض هستند و نمی‌شود. من به‌عنوان یک شهروند و معلم، خواهشی دارم و آن هم این است که «شما نمی‌خواهد آنهایی که رانت گرفتند و فساد دارند را معرفی کنید، شما آدم‌هایی که در مجلس، دولت و جاهای مختلف سالم زندگی کردند را معرفی کنید»، به‌‌واللّه به تعداد انگشتان یک دست نمی‌رسد، پس فساد همه‌جا هست. اجازه بدهید مردم حرف بزنند و رسیدگی کنید. وقتی اینفانتینو به تهران آمد، گفت که عدالت در فوتبال مهم است. مقامات ورزش ما هم همه از عدالت می‌گویند و حتی ما هم می‌گوییم که قوام یک کشور به آزاد و عدالت است. اجازه بدهید که این عدالت فراگیر باشید.

وی صحبت‌های مطرح شده راجع‌به درآوردن لباس‌های بازیکنان تیم نوجوانان در فرودگاه را زجرآور دانست و یادآور شد: اگر چنین اتفاقی رخ افتاده، برای فوتبال زجر آور است. این مبحث خیلی سختی است که پذیرشش برای مردمی که مدعی هستیم خصوصیات زیادی داریم، سخت است. اگر چنین کاری انجام دادند، از نظر همه زشت است و مناسب نیست.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با اینکه مربیان جوان ایرانی باید مثل حسین فرکی در کنار مربیان بزرگی مثل کی‌روش، شفر و برانکو کار و کسب تجربه کنند، عنوان کرد‌: هم مربی‌های ما و هم مربیان خارجی‌ها سقف‌شان مشخص است. ما باید در کنار مربی‌هایی که می‌آوریم، چهار پنج جوان با استعدادمان مثل یحیی گل‌محمدی، علی دایی و علیرضا منصوریان را بگذاریم که کنار آنها باشند و کار را یاد بگیریم. ما یک شبه همه‌چیز در اختیار یک نفر قرار می‌دهیم و آن مربی‌مان را هم می‌سوزانیم. این اشکال کار ماست، باید بپذیریم که مربیگری در ایران برای مربیان ما زود است و جوانان ما مثل فرکی باید بروند و کار کنند. ما باید این فضا را برای جوانان مهیا کنیم.

دادکان در پاسخ به این سوال که «آیا می‌شود از برخی مدیران موفق در فوتبال نام برد؟»، تصریح کرد: بله، آقای صفایی فراهانی. من خودم نایب رئیس او بودم و از کارم خوشحال بودم. او موفق بود و کار هم می‌کرد. هیچ‌کس بی‌عیب و نقض نیست، اما صفایی فراهانی یکی از مدیران موفق بود که تلاش زیادی برای چرخه فوتبال کرد. وقتی از مدیریت موفق صحبت می‌کنیم، باید از رسول خادم هم در بخش کشتی یاد کنیم که موفق بود و کارهای بنیادی خوبی انجام داد. خادم و خادم‌ها مگر می‌آیند که حیثیت ملی خودشان را به کشوری بدهند که نظام مقدس ما آن را قبولش ندارد؟ اصلاً و ابداً. خادم فقط درخواست‌هایی دارد که وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک باید جواب بدهند. رسول خادم مگر می‌گوید با رژیمی مسابقه بدهیم که قبولش نداریم؟ اصلاً و ابداً. او می‌گوید شرایط امروز، شرایط دیروز نیست، چون کل تیم ما را محروم می‌کنند.

وی افزود: بیایید و جواب بدهید، نمی‌شوند همه قایم شوند و یک نهاد غیر ورزشی جواب رسول خادم را بدهد. خادم هم مثل ما زجرکشیده است و دوست دارد که کشورش رشد کند، اما می‌بیند یک جایی نمی‌تواند کاری کند، نیاز به شورای امنیت ملی و دولت است که دخالت و واضح صحبت کنند. وزیر ورزش واضح بیاید و بگوید شرایط ما همان شرایط دیروز است، اگر هم در دنیا دیسکالیفه کنند و کنار بگذارند، ما شرایط‌مان را تغییر نمی‌دهیم؛ همین را اعلام کنند. اگر کشتی را از ما بگیرند، شما کدام مدال را می‌توانید بیاورید؟ برویم و بار مثبت حرف خادم را در نظر بگیریم، حمایت کنیم و بگوییم همه با هم یک صدا داریم، نه اینکه وقتی مشکلی پیش می‌آید، بگوییم رسول خادم.

دادکان خاطرنشان کرد: 30 و چند سال پیش آقای مرادعلی شیرانی با آمریکا کشتی گرفت و من تنها کسی بودم که از او حمایت کردم. تنها چیزی که در کشور ما مقدس و قابل احترام است، خانواده شهدا و جانبازان است، کسی برای خودش کلاه درست نکند. مرادعلی شیرانی اگر با آمریکا کشتی گرفت، امروز به اینجا رسیدیم که با آمریکا کشتی می‌گیریم، اما در هیچ زمانی نمی‌توانیم اجازه را بدهیم با کشوری که نمی‌شناسیم، کشتی بگیریم؛ مسئولان این را اعلام کنند، نگذارند که رسول خادم را سیبل کنیم. مسئولان الان همه پنهان شدند و نشستند که یکی دیگر دعوا کند و یکی دیگر را بگذارند. سلطانی‌فر و صالحی امیری متعلق به ورزش نبودند. اینها را سر کار آوردیم، اما ببینید اینها یک مصاحبه‌ای می‌کنند. 40 سال مردم ما به خاطر این نظام و دین‌شان ایستادند، جان امام حسین (ع) مسئولان 4 روز به‌خاطر این مردم بایستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 16 اسفند 1396 ، کدخبر: 1674622 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
بعضی از نگاه ها برای جهان امروز و پیش برد اهداف قدیمی شده اند! جهان امروز جهان تعامله! تا از دست ندی چیزی هم شاید به دست نیاری
ا.ف75
ناشناس
United Kingdom
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
شما ورزش را سیاسی کردین ، کشوری که شما نمیشناسین رو 150 کشور جهان باهاش بازی برگذار میکنن ، اینکه کسی با میل خودش نتونه با اینها رقابت بذاره واقعا مسخره س
ا.ح75
ناشناس
United States
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
0
0
چرا اتفاقا خیلی اشکال دارد ، فوتبال ما به هزار زحمت به آنجا برسد و بعد بگوییم اشکالی ندارد؟
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
0
0
یک کسی یک اشتباهی میکنه سفارتی رو میگیره و هزاران نفر از این کار ضرر میکنند ما باید یاد بگیریم که دوران بزن در رو دیگه تمام شده است
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین