پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۳۳۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۷
دبیر اسبق فدراسیون کشتی گفت: دوره قهر کردن و از این دست کارها گذشته‌است و اگر خادم راضی نشد که برگردد باید کسی روی کار بیاید که توانایی مدیریتی در همه بخش ها را داشته باشد .
شعارسال: ورزش اول کشور این روزها حال و روز خوشی ندارد؛ طوفانی در کشتی ایران آمد و سیلی از استعفاها در این فدراسیون به راه افتاد، برگزاری مجمع هم البته نه تنها گره‌ای از کار فدراسیون باز نکرد بلکه به طور آشکارا اختلاف وزارت ورزش و فدراسیون کشتی را عیان کرد. رسول خادم پس از صدور بیانیه‌ها و استعفا از ریاست فدراسیون در مجمع فوق العاده همچنان بر رفتن تاکید کرد که البته وزارت ورزش و جوانان هم ساکت ننشستند و بی پروا از عملکرد و نتایج ضعیف کشتی گیران انتقاد کرد. با این که در پایان مجمع مشخص شد طبق اساسنامه رسول خادم می‌تواند یک ماه استراحت کند و بنی‌تمیم به عنوان نایب رئیس امور فدراسیون را پیگیری کند اما آن چه عیان است این بلاتکلیفی به طور حتم صدمات جبران ناپذیری به پرمدال‌ترین ورزش کشور می زند؛‌ضمن اینکه روز گذشته تبعات این اختلاف داخلی به مجامع بین المللی درز پیدا کرد و لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی رسما میزبانی جام‌جهانی کشتی فرنگی 2018 را از ایران سلب کرد و اعلام کرد شنیده‌است رئیس فدراسیون کشتی (‌رسول خادم) از سمت خود استعفا داده است و نمی داند دلیل این اتفاق چیست؟

به هر روی این اتفاقات خوشایند نیست، او همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت ایران تبدیل به ریگی در کفش‌مان شده است.

شواهد و قرائن نشان می دهد اوضاع در کشتی آرام نیست و هیچ‌کس برای حل مشکل میانجی نمی‌شود و حتی پیشکسوتانی که از رسول خادم حمایت کرده‌اند هم حاضر نیستند پا پیش بگذارند و جو متشتج در کشتی را آرام کنند .

عارف ربطی دبیر اسبق فدراسیون کشتی در واکنش به اتفاقات اخیر فدراسیون‌ کشتی به خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا گفت: «مسلما حواشی که در فدراسیون کشتی به وجود آمده بر روی این رشته بی‌تاثیر نخواهد بود و به زودی بر روند عملکرد و نتایج کشتی گیران تاثیر می گذارد.این رکودی که در کشتی ورزش اول کشور به وجود آمده صدمات جبران ناپذیری به این رشته وارد خواهد کرد و اگر جلوی آن گرفته نشود شرایط بدتر خواهد شد. ما در یک نظام ارزشی کار می‌کنیم و اگر مسئله‌ای هم پیش بیاید باید از طریق قانونی و همفکری با دیگر مسئولان آن را برطرف کنیم نه اینکه با تصمیمات شخصی استعفا بدهیم. متاسفانه اختلاف نظرها و موازنه‌کاری بین مسئولان خیلی زیاد شده است.‌یک مدیر ورزشی می داند که ارزش های نظام ما چیست و براساس آن باید مدیریت کند و اگر مشکلی هم به وجود آمد صراحتا با مسئولان بالاتر صحبت کند.عدم رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی موضوع جدیدی نیست و از قدیم تا به امروز بوده و باید آن را مدیریت کرد.»

وی ادامه داد: «‌شرایطی که الان در کشتی ما به وجود آمده تنها باعث می‌شود که کشتی بیشتر از این آسیب ببیند.‌این حمایت‌های بچه‌گانه باعث به دردسر افتادن کشتی می‌شود و به نظرم این افراد طرفدار خادم نیستند چرا که اگر بودند با میانجی‌گری جو متشنج شده را آرام می‌کردند. از طرفی متاسفانه ما افرادی را در فدراسیون می‌بینیم که اصلا از خانواده کشتی نیستند ولی الان در این شرایط به نوعی کاسه داغ تر از آش شده‌اند. اینکه در مجمع فوق العاده کسی که اصلا از خانواده کشتی نبوده به عنوان سخنگو انتخاب می شود قابل قبول نیست.»

ربطی عنوان کرد: «‌صحبت‌های انتقادی رسول خادم از وزارت ورزش نشان می‌دهد که اختلاف در ورزش ایران زیاد است و شاید خیلی از مواقع رسانه‌ای نمی‌شود.به نظرم تا زمانی که مدیران ورزشی برای رسیدن به یک هدف مشخص دور یک میز ننشیند و مشکلات خود را حل نکنند به یک هدف مشخص نمی رسند. همانطور که گفتم موازی‌کاری در ورزش ایران به وضوح دیده می شود و همین موضوع هم باعث سردرگمی فدراسیون‌ها می‌شود. شما الان ببینید رئیس فدراسیون کشتی هم با کمیته ملی المپیک طرف است و هم با وزارت ورزش.»

دبیر اسبق‌ فدراسیون کشتی در مورد‌‌ اظهارات رئیس اتحادیه‌جهانی‌ کشتی‌ و اینکه گفته‌ کشتی ایرانی ریگی در کفش‌شان شده است؛ گفت:«متاسفانه اتحادیه جهانی کشتی دخالت‌های بی مورد در امور داخلی ما می کند،‌در حالی که آنها اصلا حق ندارند در مورد مسائل داخلی فدراسیون های کشورها اظهارنظر کنند.متاسفانه آنها تحت تاثیر سیاسی کاری و زد و بند با کشورهای چون اسرائیل و عرب ها که بخشی از هزینه های آنها را پرداخت می کنند این مسائل را مطرح می کنند در حالی که می گویند ورزش از سیاست جداست. به نظرم در این شرایط ما باید با اتحاد داخلی جلوی این سیاسی کاری ها را بگیریم.»

ربطی عنوان کرد: «متاسفانه ورزش ما مظلوم واقع شده است و تمامی این اختلافات داخلی به ضرر کشتی خواهد بود.‌حمایت‌های بی‌مورد از شرایط به وجود آمده تنها باعث ضربه زدن به کشتی می شود. رسول خادم از قهرمانان کشتی ایران است و ما باید از او حمایت کنیم اما تعریف کردن‌های بی مورد و حمایت های ساختگی تنها باعث می شود شرایط برای کشتی بدتر شود اگر آنها به دنبال سر و سامان دادن به کشتی هستند باید به دنبال آرام کردن جو باشند. متاسفانه باید بگویم حمایت ها به خاطر منافع شخصی است نه کشتی ایران.»

وی در پایان گفت: «امیدوارم که خادم به فدراسیون برگردد و بالاخره همه این مشکلات در همه فدراسیون‌ها وجود دارد و به نظرم ریشه همه آنها مسائل فرهنگی است، اگر مسائل فرهنگی در کشور بسط داده شود دیگر کسی به دنبال استعفا یا تخریب است.به هر حال امیدوارم هر چه زودتر این مسائل تمام شود و از نیروهای سازنده در کشتی‌ بیشتر استفاده شود چرا که معتقدم برخی چسبیده به ورزش هستند و چیکیده‌ها زیاد به کار گرفته نمی شود.ضمن اینکه اگر باز هم خادم راضی نشد که برگردد باید کسی روی کار بیاید که توانایی مدیریتی در همه بخش ها را داشته باشد فقط کسب قهرمانی لازمه یک مدیر ورزشی خوب و کارآمد نیست. به اعتقاد من دوره قهر کردن و از این دست کارها گذشته و هر طرف ماجرا باید خودش را موظف بداند که برای حل مشکل کشتی دور یک میز بنشیند و حرف‌هایش را بزند. به‌هرحال در نیمه نخست‌سال ٩٧ مسابقات مهمی در پیش داریم که نیاز دارد همه به کشتی کمک کنند.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 24 اسفند 1396 ، کدخبر: 355662 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
0
0
آقای خادم قهر نمیکند ؛ ایشان دیگر از تحت فشار بودن گروه های خاص و نهاد های خاص در کشور خسته شده بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
0
0
اتفاقا وقتی جایی هستی و قدرتو نمیدونن باید هم قهر کنی تا از نعمت وجودت بهره مند نشن! برین بگردین اگه تونستین مثل خادم پیدا کنین!!
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
0
0
بچه بازیه مگه ورزش که قهر و قهربازی بخواد توش وروود پیدا کنه
ن.ف۸۳
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین