پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۷۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۲
رقابت بیش از 10 هزار نفر متقاضی استخدام در شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان از ظهر امروز در محل مصلی دانشگاه تهران آغاز به کار کرده است تا در داوری تخصصی 5 هزار نفر برای استخدام در این شرکت‌ها انتخاب و معرفی شوند.

شعارسال : دانشگاه تهران امروز میزبان خیل جوانان مشتاق به استخدام در شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان است. فرآیند اولین آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با انتشار فراخوانی از آبان ماه امسال کار خود را آغاز کرد.

با اتمام مهلت ثبت‌نام در این آزمون مجموعاً 60 هزار نفر در 266 عنوان شغلی شرکت کردند تا به مرحله مصاحبه شفاهی راه پیدا کنند.

فرآیند برگزاری آزمون شفاهی تا کنون در استان‌های مشهد، تبریز، اصفهان، کرمان و مرکزی برگزار شده است و امروز چهارشنبه 16 اسفند ماه 10 تا 11 هزار نفر متقاضی راه‌یافته این مرحله دوم این آزمون در دانشگاه تهران گرد هم آمده‌اند تا در یک رقابت سخت و فشرده شانس خود را برای استخدام در شرکت‌های دانش‌بنیان امتحان کنند.

از 60 هزار نفر ثبت‌نام کننده در این آزمون بعد از مرحله کتبی 20 هزار نفر موفق شدند به مرحله دوم یعنی مصاحبه شفاهی راه پیدا کنند که 10 تا 11 هزار نفر از آنها متقاضیان مربوط به استان تهران هستند.

رقابت امروز شرکت‌کنندگان در 266 عنوان شغلی صورت خواهد گرفت و 315 نفر از اساتید دانشگاه و ارزیابان متخصص در حوزه‌های تخصصی متقاضیان را مورد سوال و ارزیابی قرار خواهند داد.

مصاحبه شفاهی شرکت‌کنندگان که برای سنجش تخصص و بار علمی آنها انجام می‌شود تکلیف پذیرفته شدگان نهایی برای استخدام در شرکت‌ها تعیین خواهد کرد.

داوران این آزمون در محل مصلای دانشگاه تهران تا عصر امروز پذیرای این رقابت سخت خواهد بود تا در نهایت از 10 هزار نفر متقاضی 5 هزار نفر را برای استخدام انتخاب و به شرکت‌ها معرفی کنند.

با توجه به نوع رشته‌ای که متقاضی انتخاب کرده است در این مرحله سوابق شغلی، نبوغ و استعداد، میزان توانایی وی در نوآوری و فروش سنجیده خواهد شد.

گلایه داوران از نبود کمیته‌های تخصصی در هر رده شغلی

تعدادی از داوران مرحله شفاهی اولین آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار آنا ضمن انتقاد از نبود کمیته‌های تخصصی در هر رده شغلی تاکید کردند: متاسفانه افراد قوی کم هستند و اکثر افرادی که شرکت کرده‌اند صرفا برای اینکه شغلی پیدا کنند آمده‌اند.

آنها ضمن تاکید بر تخصصی عمل کردن برگزارکنندگان این آزمون و نیز متقاضیان اظهار داشتند: متاسفانه بسیاری از افرادی که به مرحله شفاهی این آزمون راه پیدا کرده‌اند مهارت ندارند در حالی که باید متقاضی هم در علم و هم در عمل مهارت و توانمندی لازم را داشته باشد.

میزان مهارت در شغل، انگیزه و اشتیاق، آراستگی ظاهری و روابط عمومی و ارتباطات از جمله شاخص‌های عمومی برای سنجش متقاضیان در مرحله مشاهده حضوری این آزمون است. همچنین آنچه که داوران در این مرحله به آن تاکید می‌کنند و به عنوان سطح تخصصی متقاضیان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند میزان ایده‌پردازی، پیشنهادات نوآورانه متقاضی و مهم‌ترین مسائل پیچیده‌ای است که آن فرد می‌تواند در حوزه شغلی خود مطرح کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 16 اسفند 1396، کدخبر: 353729، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
شرکت های دانش بنیان از نظر کاری در اوایل کار دارای ریسک هستند که محصول تولیدی انها به مرحله فروش میرسد یا نه پس باید تا ریشه دواندن این گیاه پر بازده حواسمان به ان باشد تا خشک نشود
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین