پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۱۹۳
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
به گفته نماینده سازمان ملل حتی اگر رهبران مذهبی این قبیل نوزادان را بپذیرند، رهبران قبایل آنها را از جوامع خودشان پس می زنند.
شعارسال: یک نماینده سازمان ملل متحد دیروز در مقر این سازمان در نیویورک نتیجه سفر 8 روزه خود به عراق و مشاهدات خود در دوران پساداعش را تشریح کرد که به گفته او وجود هزاران فرزند حاصل تجاوز شبه نظامیان داعش به زنان اسیر شده یکی از مشکلات جدی در عراق پس از داعش است.

 به نقل از سی‌ان‌ان، خانم "پرامیلا پاتن" نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور خشونت جنسی در جنگ، دیروز در مقر سازمان ملل در نیویورک گزارش سفر 8 روزه خود به عراق را تشریح کرد.

بر اساس گزارش این نماینده سازمان ملل هزاران فرزند حاصل از تجاوز شبه نظامیان داعش به زنان اسیر و گروگانشان با خطر ترک کردن مادران و عدم پذیرش جامعه روبرو هستند.

به گفته این نماینده سازمان ملل، در شهر موصل مقامات عراقی مجبور شده اند برای نگهداری از این قبیل نوزادان یتیم‌خانه دایر کنند.

به گفته پاتن، او در جریان سفر خود به عراق به طور مستقیم با دهها زن فرار کرده از دست داعش و نیز رهبران محلی و سیاسی و دینی در این باره گفت‌و‌گو کرده است.

خانم پاتن گفت که مشکل اصلی در عراق نگاه جامعه به این نوزادان است و قبایل عراقی آنها را نمی‌پذیرند چون آنها را "حرامزاده" می‌دانند.

به گفته "پرامیلا پاتن" هنوز از سرنوشت هزاران شهروند مفقود شده کرد، شیعه و ایزدی عراقی که بسیاری از آنها زن و کودک هستند، اطلاعی در دست نیست.

همچنین به گفته این نماینده سازمان ملل: بسیاری از فرزندان حاصل تجاوز شبه نظامیان داعش پس از زایمان از سوی مادرانشان ترک می‌شوند. حتی اگر رهبران دینی هم این فرزندان را قبول کنند رهبران قبایل اجازه ورود آنها به جوامع خود را نمی‌دهند به همین خاطر در شهر موصل دولت عراق مجبور شده برای نگهداری از هزاران نوزاد و کودک این چنینی یتیم‌خانه دایر کند.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصرایران ،تاریخ انتشار: 19اسفند 1396، کدخبر: ۵۹۷۸۱۴،www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین