پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۰۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
نماینده آلمانی پارلمان اروپا در گفت‌وگو با یک شبکه خبری آلمانی ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت انسانی در موصل خواستار مشارکت بیشتر اروپا در بهبود شرایط این شهر شد.

شعار سال: «باربارا لوخ‌بیلر» نماینده آلمانی پارلمان اروپا ضمن انتقاد از میزان کنونی کمک‌های بشردوستانه به مردم موصل گفت که آزادسازی این شهر نمی‌تواند تضمینی برای صلح باشد.

وی که به اربیل واقع در شمال عراق رفته است در این مورد به شبکه خبری «دویچه‌وله» گفت: «مهمترین مسئله برای من این است که جنایات جنگی نباید در جریان آزادسازی موصل تحمل شوند. به عنوان سیاستمدار حقوق‌بشر من به خوبی آنچه ماه می و پس از آزادی فلوجه رخ داد را به یاد می‌آورم.بسیاری از غیرنظامیان کشته شدند مردم اعدام و یا شکنجه شدند. روز شنبه من با رئیس کمیسیون ملی حقوق‌بشر و نمایندگان اتحادیه اروپا و سازمان ملل دیدار کردم آنها به من گفتند مقامات ارشد نظامی می‌دانند که باید از اقدامات اینچنینی جلوگیری کنند و نگذارند که نظامیان انتقام‌ بگیرند و برای من مهم است که این موضوع به گوش دیگران هم برسد.»

وی درباره شرایط عراق هم گفت: «آنچه در این کشور رخ می‌دهد، بزرگترین فاجعه انسانی جهان است اما به دلیل جنگ در سوریه و دیگر مسایل چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد. در عراق بیش از 10 میلیون نفر نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند که حدود 3.3 میلیون تن از آنها را غیرنظامیانی تشکیل می‌دهند که ناچار شده‌اند خانه‌های خود را ترک کنند و برخی از آنها برای دومین و سومین‌بار است که اینکار را انجام می‌دهند اما مسئله بدتر این است که سازمان‌های حقوق‌بشری 2 تا 3 میلیون عراقی را نیازمند کمک‌های بشردوستانه می‌داند.»

لوخ‌بیلر در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره کمک 50 میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای موصل گفت که این کمک در صورتی کافی است که اوضاع از آنچه هست، بدتر نشود. دولت عراق از نبرد موصل به عنوان فرصتی برای اتحاد با دیگر گروه‌ها از جمله کردها استفاده می‌کند اما بیرون راندن داعش نمی‌تواند این سوال را از بین ببرد که در موصل چه چیزی رخ می‌دهد و مردم می‌گفتند که هر گروهی که در آزادی مشارکت داشته است، مدعی همان محلی است که آزاد کرده است و اگر چنین شود وقوع بحران بعدی اجتناب‌ناپذیر است.

این سیاستمدار اروپایی گفت:«اروپا باید بیشتر از آنچه تاکنون انجام داده است بر روی بحران عراق تمرکز کند. شما این را در اربیل شاهد هستید. برای بازسازی زیرساخت‌ها و مدیریت کمپ‌های پناهجویان نیاز به حمایت فراوانی است مردم به چیزی بیش از سقفی بالای سرشان نیاز دارند آنها باید آموزش ببینند.»

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 10 آبان 1395، کد مطلب: 13950810000390:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین