پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۵۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: طرح آرامش بهاری در ۲۷ بقعه متبرکه استان ایلام برگزار می‌شود.
شعارسال: حجت‌الاسلام حسن شهیدی امروز در نشست خبری آرامش بهاری که در این اداره کل برگزار شد اظهار داشت: امسال برای هشتمین سال متولی طرح آرامش بهاری به همت سازمان اوقاف و امور خیریه و واحدهای استانی و شهرستانی برگزار می‌شود در این طرح زائران و مجاوران بقاع متبرکه از خدمات ارائه‌ شده در طرح آرامش بهاری استفاده می‌کنند.

وی افزود: کارکرد بقاع متبرکه در تمام‌ کارویژه‌ها و مناسبت‌ها فرهنگی است و اجرای طرح آرامش بهاری از جمعه 25اسفند آغاز و تا 15 فروردین‌ماه سال 97 ادامه دارد.

مدیر کل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام تصریح کرد: 27 بقعه استان ایلام در هشتمین سال برگزاری میزبان اجرای طرح آرامش بهاری است، این طرح در سطوح ویژه، سطح یک، سطح 2، سطح 3 برگزار می‌شود که هر یک شاخصه‌های مربوط به خود را دارند این در حالی است که در ایام نوروز اکثر دستگاه‌های فرهنگی تعطیل هستند اما سازمان اوقاف ستادهای ویژه‌ای را از 20 اسفند تا 15 فروردین مستقر کرده است.

شهیدی بیان کرد: در بقاع متبرکه ویژه اقامه دو نوبت نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا و پرداختن به مسائل کودکان، روانشناسی، خانواده، مشاوره و مذهبی، برپایی فروشگاه محصولات فرهنگی، ویژه‌برنامه‌های تحویل سال الزامی است.

مدیرکل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام عنوان کرد: اقامه نماز جماعت، 9 خیمه معرفت با شاخصه بقاع سطح یک هستند، اقامه یک نوبت نماز جماعت، برپایی خیمه معرفت با یک یا دو غرفه، حضور یک مبلغ بومی و یک مبلغ اعزامی ویژگی بقاع سطح دو است.

وی با بیان اینکه 56 روحانی و مبلغ دینی و مذهبی اعزامی از قم و 8 روحانی بومی در این طرح مشارکت خواهند داشت، گفت: اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی، حضور در خیمه‌های معرفت، برگزاری نماز جماعت، پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره‌های دینی و خانوادگی از برنامه‌های این روحانیون خواهد بود.

شهیدی خاطرنشان کرد: اشتیاق حضور مردم در اماکن مقدس در ایام نوروز بیشتر می‌شود، در این ایام مردم به‌صورت آتش به اختیار و سمن‌های مذهبی و فرهنگی آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند و ما هم تمام تلاش خود را می‌کنیم که بنا به فرموده رهبری بقاع به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

مدیرکل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: مردم برای حضور در بقاع متبرکه انتظاراتی همچون تأمین رفاه و اقامت دارند که با ارتقای زیرساخت‌های فیزیکی، عمرانی و بهداشتی این مطالبات در نظر گرفته‌ شده است.

وی با بیان اینکه 56 روحانی و مبلغ دینی و مذهبی اعزامی از قم و 8 روحانی بومی در این طرح مشارکت خواهند داشت گفت: اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی، حضور در خیمه‌های معرفت، برگزاری نماز جماعت، پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره‌های دینی و خانوادگی از برنامه‌های این روحانیون است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، اجرای طرح حجاب و عفاف در ایام نوروز، برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم به‌منظور فرهنگ‌سازی در امر وقف و ایجاد وقف‌های جدید در استان، تبلیغات محیطی در سطح امامزاده‌ها و فراهم کردن شرایط لازم برای پذیرایی از زائران از برنامه‌های دیگر این ایام است.

شهیدی خاطرنشان کرد: نشست‌های هماهنگی با هیئت‌امنای بقاع متبرکه استان، دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجرایی، انتظامی و عمرانی ستاد تسهیل سفر و دیگر نهادها در راستای ارائه خدمات بهتر به زائران بقاع متبرکه در سطح استان نیز برگزار شده و در این ایام نیز بازرسی‌های لازم صورت می‌گیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 24 اسفند 1396 ، کدخبر: 1682020 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
0
0
واقعا قدیم ها مساجد عادی هم در زمینه کار فرهنگی بسیار بسیار پیش تاز بودن و بخش قابل توجهی از فرهنگ جامعه رو تحت تاثیر قرار میدادند! الان متاسفانه از رونق افتادن!
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین