پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۱۴
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
یکی از مهمترین انگیزه های مهم گردشگری در جهان، انگیزه مذهبی و زیارتی است، این نوع گردشگری یکی از پایدارترین انواع گردشگری است ،در این راستا بقاع متبرکه علاوه بر نقش و تأثیر مذهبی می‌توانند بر عمران و آبادانی منطقه تأثیرگذار باشند و در کنار فضای معنوی، فضای تفریحی نیز برای مردم ایجاد کنند.
شعارسال: در ایران این جاذبه های فرهنگی مذهبی (امامزادگان، زیارتگاه ها، مساجد تاریخی، حسینیه ها و ...) در کنار اجرای مراسم فرهنگی و مذهبی در آنها که ریشه در باورها و اعتقادات دارند، منجر به پیوند بین فرهنگ و مذهب شده است و تعداد زیادی از گردشگران مذهبی و فرهنگی را به خود جذب کرده است.

یکی از بقاء متبرکه ای که در شهرستان ایوان واقع شده است امامزاده سید عبدالله است که در6کیلومتری جنوب شرقی شهرستان ایوان واقع شده است،فاصله امامزاده تا جاده اصلی 2کیلومتر می باشد.

مسیر 2کیلومتری تا جاده اصلی ایوان ایلام دارای معایبی می باشد که بارها و بارها شاهد بوجود آمدن حوادث و انفاقاتی در این مسیر بوده ایم.

خبرنگار اجتماعی جویزر برای بررسی این موضوع به گفتگو با یکی از زائرین پرداخته است.

علی طاهری از زائرین حرم در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد:با توجه نزدیک بودن حرم به شهر،درطول ماه چندین بار برای زیارت به این مکان مقدس می آیم،وحرم میزبان افراد زیادی از نقاط مختلف شهرستان و استان است.

وی به مسائل و مشکلات مسیر اشاره کرد و گفت:مسیر دو کیلومتر از جاده اصلی تا امامزاده متاسفانه باریک ودارای عرض کم است.

طاهری ادامه داد:در ایام خاص سال شاهد تردد زائران زیادی هستیم که باریک وکم عرض بودن مسیر مسبب بوجودآمدن تصادفات و خسارات مالی و جانی برای زوار می شود.

وی به دید کم رانندگان در شب اشاره کرد و گفت:این مسیر فاقد چراغ روشنایی بوده و دید راننده با توجه به عرض کم مسیرواستفاده برخی از رانندگان از نور بالای خودرو به پایین ترین حد خود می رسد وسبب انحراف خودرو از مسیر اصلی وایجاد تصادف می شود.

حال با توجه به اینکه درآستانه اربعین حسینی، بیش بینی شده است که45درصد زوار از مسیر ایوان ایلام عبور کنند، وبرای معرفی امامزاده ومنطقه نمونه گردشگری سیدعبداله نیازمند رفع نواقص این مسیر است،می طلبدکه مسئولان جهت رفع نواقص این 2کیلومترعنایت ویژه ای را داشته باشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی جویزر، تاریخ انتشار: یکشنبه 16 آبان 1395، کدخبر: 17188، www.joyzar.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین