پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۵۱۹
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
سنجد باعث سلامتی کلیه و پاکسازی دستگاه گوارش شود؛ در حقیقت می‌توانید برای سلامتی دستگاه گوارش روی سنجد حساب کنید.

شعار سال: حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

میوه‌ای برای تقویت دستگاه گوارش

میوه سنجد از سین‌های سفره هفت سین و یکی از میوه‌های دارویی در طب سنتی است که از قدیم داروی کیسه صفرا و بیماری‌های کبدی بوده و برای درمان بیماری‌های لثه، دندان و دهان کاربرد داشته است.

سنجد می‌تواند موجب سلامتی کلیه و پاکسازی دستگاه گوارش گردد؛ در حقیقت می‌توانید برای سلامتی دستگاه گوارش روی سنجد حساب کنید.

ترکیب پودر سنجد با عسل یک خوراکی فوق العاده برای دفع سموم و باکتری‌های معده است و از پوکی استخوان٬ آرتروز و روماتیسم جلوگیری می‌کند.

(((دانستنی 3))) خواص فوق العاده سنجد/ کشف راهی جدید برای درمان ام اس/  به آسانی وزن خود را کاهش دهید/ جایگزینی گیاهی برای دریافت کلسیمدرمان "ام اس" با سلول‌های بنیادی

بیماری مالتیپل اسکلروزیس موسوم به "ام اس" نوعی اختلال در سیستم ایمنی بدن است که هنوز علت بروز آن به درستی معلوم نیست.

به تازگی دانشمندان آمریکایی و انگلیسی دریافتند که به کمک پیوند سلول‌های بنیادی می‌توان بیماری "ام اس" را درمان کرد.

این تحقیق که بر روی سه هزار نفر از بیماران مبتلا به "ام اس" انجام شده بود نشان داد که پس از گذشت یک سال تنها شش درصد از مبتلایان به این بیماری بهبود پیدا نکردند.

آخرین آمار‌ها حاکی از وجود حدود ۹۰ هزار بیمار مبتلا به "ام اس" در کشور خبر می‌دهد؛ شایع‌ترین سن ابتلا به این بیماری ۲۰ تا ۴۰ سالگی است.

(((دانستنی 3))) خواص فوق العاده سنجد/ کشف راهی جدید برای درمان ام اس/  به آسانی وزن خود را کاهش دهید/ جایگزینی گیاهی برای دریافت کلسیمکاهش وزن با نوشیدن آب

بسیاری از افراد از اضافه وزن خود ناراحت و به دنبال راهی برای کاهش وزن خود هستند؛ این افراد باید بدانند که نوشیدن آب می‌تواند در کاهش وزن انسان موثر باشد.

مطالعات بسیاری نشان داده است که آب می‌تواند وزن انسان را به طور محسوسی کاهش دهد؛ آب می‌تواند فرد را سیر کند بدون آنکه ذره‌ای کالری جذب شود؛ مطالعات دانشمندان آلمانی نشان داد نوشیدن روزانه دو لیتر آب موجب کاهش ۱۰۰ کیلوکالری از بدن می‌شود؛ همچنین افرادی که در طول یک سال روزانه دو لیتر آب مصرف کردند شاهد یک روند دائمی کاهش وزن بودند.

علاوه بر این نوشیدن آب نیم ساعت قبل از صرف غذا در کاهش اشتها فوق العاده موثر است.

خواص شگفت انگیز دانه کنجد

شاید اندکی عجیب باشد، اما باید بدانید که دانه‌های کنجد سه برابر شیر حاوی کلسیم هستند.

دانه‌های کنجد علاوه بر دارا بودن کلسیم بالا سرشار از منگنز، مس و آهن هستند؛ علاوه بر این دانه‌های کنجد حاوی مواد چربی سالم و سرشار از آنتی اکسیدان‌های ضروری بدن هستند؛ به همین دلیل روغن کنجد یکی از روغن‌های مفید برای سلامتی بدن است.

(((دانستنی 3))) خواص فوق العاده سنجد/ کشف راهی جدید برای درمان ام اس/  به آسانی وزن خود را کاهش دهید/ جایگزینی گیاهی برای دریافت کلسیممحکم دست بدهید

دانشمندان دانشگاه کویین مری در انگلستان ثابت کردند که دست دادن قوی یا مچ انداختن از نشانه های داشتن قلبی سالم است.

دانشمندان معتقدند دست دادن قوی نشان دهنده گردش خون قوی و پمپاژ مناسب قلب است؛ در نتیجه افرادی که محکم دست می دهند به نسبت دیگران کمتر در مواجهه با بیماری های قلبی و عروقی قرار می گیرند.

از سوی دیگر دست دادن ضعیف می‌تواند نشان دهنده ضعف در عضله های قلب و یا گرفتگی عروق آن باشد؛ محققان توصیه می کنند افرادی که در استفاده از دستان خود دچار ضعف هستند حتماً به متخصصین قلب مراجعه کنند.

(((دانستنی ۳))) خواص فوق العاده سنجد/ کشف راهی جدید برای درمان ام اس/  به آسانی وزن خود را کاهش دهید/ جایگزینی گیاهی برای دریافت کلسیم

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 1 فروردین 96، کد مطلب: 6478534، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین