پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۹۱۸
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
همه خواص اين بد بوي پرخاصيت خبرگزاري آريا - محققان دانشگاه ناتينگهام در انگليس، اثرات سير روي سلامت بدن را بررسي کردند و به اين نتيجه رسيدند که اين گياه ويژگي‌هاي سلامتي فراواني دارد.

شعار سالمحققان دانشگاه ناتينگهام در انگليس، اثرات سير روي سلامت بدن را بررسي کردند و به اين نتيجه رسيدند که اين گياه ويژگي‌هاي سلامتي فراواني دارد.

محققان معتقدند ترکيبات متعددي که در سير وجود دارد، مانند سولفوريک، آن را تاثيرگذار کرده است. اين ترکيبات هنگام خرد شدن و يا قرار گرفتن در سرکه، آزاد مي‌شوند و هنوز کاملا مشخص نيست که جويدن سير خام مفيدتر است يا يک ورقه نان سير پخته شده.

سير گياهي از خانواده پيازيان، از جمله پياز، تره فرنگي و پيازچه است که سولفات خاک را جذب مي‌کند و طعم و بوي خاص آن، ناشي از همين ترکيب است. آن اثر فوق العاده‌اي در پايين آوردن فشار خون دارد و حاوي ترکيباتي با ويژگي‌هاي ضدسرطان است. در ضمن اين گياه در برخي از آزمايش‌ها نشان داده است مي‌تواند قند خون را نيز پايين بياورد، که البته در اين مورد به تحقيقات بيشتري نياز هست. همچنين سير مي‌تواند ارتباط بين سلول‌ها را بهبود بخشد و بدين ترتيب از بدن در برابر بسياري از بيماري‌ها محافظت کند.

از زمان‌هاي گذشته از سير براي درمان بيماري‌هاي قلبي، سوء هاضمه و تقويت قواي جنسي استفاده مي‌شده و همچنين براي درمان نيش حشرات و يا گازگرفتگي حيوانات به منظور پيشگيري از عفونت کاربرد داشته است. در ضمن تحقيقات روسي سال 1955 نيز نشان داد که سير مي‌تواند بدن را از وجود فلزات سنگين، پاک کند؛ بنابراين بهتر است اين ماده خوراکي را به فهرست غذايي‌تان اضافه کنيد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا ، تاریخ انتشار اردیبهشت 97، کدمطلب: 120180429062138106 ، www.aryanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین