پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۶۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱
عفو بین‌الملل امروز (جمعه) فروش تسلیحات غربی به عربستان سعودی و متحدانش در جنگ یمن را محکوم و تاکید کرد، چنین معاملاتی معاهده جهانی تجارت تسلیحات را بی اعتبار و بی ارزش می‌سازد.
شعارسال: به نقل از خبرگزاری رویترز، لین ملوف، مدیر عفو بین‌الملل در امور تحقیقات درخصوص خاورمیانه در بیانیه‌ای گفت: اسناد و مدارک فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد فروش غیرمسئولانه تسلیحات به ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در یمن منجر به صدمات عظیمی به غیرنظامیان یمنی شده است.

وی افزود: اما این اسناد و مدارک، آمریکا و انگلیس و دیگر کشورها از جمله فرانسه، اسپانیا و ایتالیا را از ادامه فروش چند میلیارد دلاری سلاح به عربستان سعودی و متحدانش در جنگ یمن باز نداشته است. این مساله علاوه بر گرفتن جان غیرنظامیان، معاهده تجارت تسلیحاتی را نیز بی‌اعتبار و بی ارزش ساخته است.

گروه حقوق بشری عفو بین‌الملل گفت: از سال ۲۰۱۵ میلادی ۳۶ حمله هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان در یمن ثبت شده که قوانین بین‌المللی را نقض کرده‌ است و برخی از آنها برابر با جنایات جنگی بوده‌ است. در جریان این حملات ثبت شده ۵۱۳ غیرنظامی از جمله دست‌کم ۱۵۷ کودک کشته و ۳۷۹ تن دیگر زخمی شدند.

از مارس ۲۰۱۵ میلادی هنگامی که عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی عملیات نظامی‌ای را علیه یمن به راه انداختند، بیش از ۱۰ هزار تن در این کشور کشته شده‌اند.

عفو بین‌الملل گفت: همزمان با اینکه جنگ یمن وارد چهارمین سال خود می‌شود، هیچ نشانه‌ای از کم شدن درگیری‌ها وجود ندارد و طرفین درگیر مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه به دست‌کم ۲۲.۲ میلیون فرد که نیازمند کمک هستند، می‌شوند.

این گروه افزود: علی‌رغم آنکه ائتلاف تحت رهبری عربستان تا حدودی محاصره بنادر یمنی را کاهش داده اما این ائتلاف به اعمال محدودیت‌ها بر واردات کالاهای ضروری و کمک‌های بشردوستانه ادامه می‌دهد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 3فروردین 1397، کدخبر:   97010300422 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
0
0
عربستان این سلاح ها را در جنگ علیه مردم مظلوم یمن و این کشور فقیر استفاده میکند و برای نا امنی در منطقه از آن ها استفاده میکند
ا.ح75
سهند
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
0
0
الان دیگه کله جهان چشمشون به کارا و تغییراته عربستان زوم شده مخصوصا ما باید بیش تر از پیش مراقب تحولات منطقه ای باشیم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین