پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۱۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
انگلستان از جمهوری اسلامی ایران خواست به کشور یمن سلاح ارسال نکند.
شعارسال: به نقل از خبرگزاری فرانسه، در یک کنفرانس خبری مشترک، بوریس جانسون وزیر خارجه و پنی موردانت وزیر توسعه بین‌المللی در دولت انگلیس از تهران خواستند ارسال سلاح به یمن را متوقف کند. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که بیش از چهار سال است رژیم عربستان سعودی در حال بمباران مردم یمن است و لندن یکی از شرکای اصلی ریاض در تامین سلاح و مهمات مرگبار می‌باشد.

این دو مقام انگلیسی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند اگر ایران آنگونه که خود می‌گوید به راه‌حل سیاسی در یمن پایبند است باید به ارسال سلاح به این کشور خاتمه دهد چرا که چنین کاری باعث افزایش درگیر‌ی‌ها و خونریزی بیشتر خواهد شد؛ این برای ما سوال است چرا ایران- که هیچ سابقه رابطه تاریخی با یمن ندارد- اینگونه به جای کمک به حل بحران این کشور، درحال تلاش برای افزایش تنش است.

جانسون و موردانت همچنین در اظهاراتی عجیب دوباره حمایت خود را از آنچه «تلاش عربستان برای برقراری قانون و مشروعیت دولت مستعفی یمن» خواندند، اعلام نموده و آن را در راستای مواضع شورای امنیت دانستند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار: 6فروردین 1397، کدخبر:   545272،www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
انگلیس خود یکی از عوامل جنگ افروزی ها در یمن است ؛ ایران حق دارد برای دفاع از خود و مردم یمن به این کشور سلاح ارسال کند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
اینا با چه مدرکی میگن ه ایران به سمن سلاح میده اخه؟ خیلی جالب! از همه جالب تر این لحن دستوریشونه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین