پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۶۰۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۷
یک تحلیلگر سیاسی یمن گفت:اگر نبود کمک‌های مجامع بین‌المللی و بعد انسانی موضوع که با مردم یمن ابراز همدردی کردند و می‌کنند، محال بود بتوان بعد سیاسی و نظامی بحران را که به‌طور مطلق حمایت‌شده از سوی جنایتکاران سعودی است تحمل کرد.
شعارسال: چندی پیش بود که محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان پس از چند بار تعویق سفر به لندن رفت و این در حالی بود که سلسله تظاهراتی در اعتراض به این سفر از سوی مردم بریتانیا و نهادهای حقوق بشری برپا شده بود. مردم بریتانیا در تظاهرات خود عربستان را ناقض حقوق بشر خواندند و فجایعی را که این رژیم کودک‌کش در یمن به بار آورده است، محکوم کردند.

عباس مساوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا درباره حواشی ایجاد شده در سفر بن‌سلمان به لندن و مخالفت‌های مردم بریتانیا با این سفر، گفت: «چندی پیش محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان باوجود همه مخالفت‌های مردم و نهادهای حقوق بشری بریتانیا به این کشور سفر کرد و همه به خوبی دیدیم که مسئولان بریتانیایی در مقابلش فرش قرمز پهن کردند. آن‌ها شاید چاره‌ای نداشته باشند و موضعشان را بتوان از اظهارات ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا که در مقابل پارلمان این کشور گفت رابطه با عربستان برای ما منافعی دارد، فهمید.»

وی افزود، بن‌سلمان گرچه به اروپا رفته بود تا اعتراف کند که مجرم، قاتل و جنایتکار است، ولی با خود میلیاردها دلار برده بود تا بگوید «با همه جنایت‌هایم شما را می‌خرم تا مرا تایید کنید.»

مساوی تصریح کرد: «یقینا بن‌سلمان خوب می‌دانست که فشارهای بین‌المللی بر او و سفرش تاثیر می‌گذارد ولی دلارهای نفتی‌اش باعث شد تا اروپا به بوی نفت لبیک بگوید (و از بن‌سلمان استقبال کند).»

این تحلیلگر سیاسی یمن درباره اوضاع کنونی یمن گفت: «اگر نبود کمک‌های مجامع بین‌المللی و بعد انسانی موضوع که با مردم یمن ابراز همدردی کردند و می‌کنند، محال بود بتوان بعد سیاسی و نظامی بحران را که به‌طور مطلق حمایت‌شده از سوی جنایتکاران سعودی است تحمل کرد. جنگی که ائتلاف سعودی به راه انداخته تاکنون هزاران کشته و مجروح برجای گذاشته است و صدها هزار منزل و مدرسه و بیمارستان در بمباران‌ جنگنده‌های سعودی تخریب شده‌‌اند.»

عباس مساوی در پاسخ به این سوال که «موضع سازمان ملل متحد را نسبت به تحولات یمن و فجایع سعودی‌ها چگونه ارزیابی می‌کنید؟» گفت: «سکوت سازمان ملل متحد نسبت به جنایت‌های سعودی‌ها در صنعا و دیگر نقاط یمن فاجعه‌بار است. آن‌ها حتی نتوانستند انتقادی کوچک از حملات هوایی ائتلاف سعودی داشته باشند. درواقع، می‌توان گفت عربستان با چراغ سبز سازمان ملل متحد به فجایعش در یمن ادامه می‌دهد.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 8 فروردین 1397 ، کدخبر: 354735 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
0
0
عربستان دلش به این پول نفت خوش است و فکر میکند این منبع درآمد برای آن ها همیشگی خواهد بود ؛ باید این را دانست که این منابع هم روزی تمام میشود
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
0
0
عربستان دلش به این پول نفت خوش است و فکر میکند این منبع درآمد برای آن ها همیشگی خواهد بود ؛ باید این را دانست که این منابع هم روزی تمام میشود
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
0
0
عربستان همه جای جهان را خریده است ؛ اگر قرار شد به عرببستان حمله ای کنیم بهتر است چاه های نفت این کشور را هدف قرار دهیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین