پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۷۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۱
دولت انگلیس با انتشار سند تازه‌ای درباره امنیت ملی این کشور، ایران را تهدید حکومتی و کلیدی علیه امنیت ملی انگلیس معرفی کرده است.
شعارسال: ترزا می‌نخست وزیر انگلیس در سند تازه امنیت ملی این کشور، هشدار داد تهدید «تروریسم اسلامی» در دو سال پیش رو، افزایش خواهد یافت.

می‌همچنین به دشمنان انگلیس هشدار داد، هیچ شکی وجود ندارد که لندن تمام قابلیت‌های خود را برای شکست آنان به کار خواهد گرفت.

در این سند که چهارشنبه ۲۸ مارس (هشتم فروردین ۱۳۹۷) در سایت دولت انگلیس منتشر شد، روسیه، ایران و کره شمالی به عنوان تهدیدات کلیدی حکومتی علیه امنیت ملی انگلیس معرفی شده‌اند.

در این سند آمده است، «احیای تهدیدات حکومتی، تشدید رقابت‌های حکومتی و تحلیل رفتن نظم جهانی بر پایه قواعد، اجماع برای مقابله با تهدیدات جهانی را سخت‌تر کرده است».

در ادامه آمده است، خطر تهدیدات حکومتی رو به رشد بوده و روسیه در خاک انگلیس اقدام به استفاده غیرقانونی از گاز اعصاب کرده همچنین از حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه حمایت کرده است. این سند می‌افزاید، روسیه حریم هوایی اروپا را نقض کرده و جاسوسی سایبری انجام داده است. در ادامه سند امنیت ملی بریتانیا، دولت انگلیس کره شمالی را به دلیل انجام ۲۰ آزمایش موشکی در سال ۲۰۱۷ و یک آزمایش اتمی، ناقض قانون بین‌الملل دانسته است.

همچنین دولت انگلیس مدعی شده، «فعالیت ثبات‌زدای ایران در کشور‌های خاورمیانه» یکی از تهدیدات حکومتی علیه امنیت ملی انگلیس است. همچنین رقابت در میان حکومت‌های خاورمیانه، جنوب و شرق آسیا شامل دریای چین جنوبی، خطر محاسبات اشتباه و بحران را در پی دارد.

در بخش دیگری از این سند، دولت انگلیس افزود «متحدان تجاری مهم ما اکنون و بعد از خروج ما از اتحادیه اروپا، طبیعتا متحدان امنیتی ما هستند: متحدان اصلی در اروپا، آمریکا و استرالیا، متحدان سنتی در خلیج [فارس]، جنوب آسیا و افریقا، و متحدان جدید در شرق آسیا و سراسر جهان. هر یک [از آنان]با تهدیدات عمیقی که انگلیس به دنبال مقابله با آن است، روبرو هستند – تسلیحات اتمی کره شمالی، ستیزه‌جویی‌های ایرانی و روسی، تروریسم اسلامی، قاچاق انسان، دزدان دریایی، جرایم سازمان‌یافته و جدی، بی‌ثباتی و رقابت‌های حل‌نشده منطقه‌ای».

این سند امنیت ملی بریتانیا شامل دومین گزارش سالیانه پیرامون اجرای راهبرد امنیت ملی و راهبرد دفاعی و امنیتی سال ۲۰۱۵ نیز می‌شود که روز چهارشنبه (دیروز) منتشر شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار: 9 فروردین 1397 ، کدخبر: 675186 ، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
0
0
ایران نیز مدت هاست که انگلیس را نه تنها برای خود و بلکه برای جهان یک تهدیدی بزرگ میخواند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
0
0
انگلستان نیز خود بزرگترین تهدید برای جهان میباشد , همان گونه که تهدید بزرگی برای ایران بود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین