پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۳۳۷
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
نخست‌وزیر استرالیا هم با پیوستن به کشورهای غربی در موج اخراج دیپلمات‌های روسیه بابت ماجرای «سرگئی اسکریپال»، از اخراج دو دیپلمات روس خبر داد.

شعار سال: در ادامه اقدامات ضد روسی آمریکا و متحدان غربی این کشورها در ماجرای حمله با گاز اعصاب به یک جاسوس دو جانبه در انگلیس(+)، استرالیا هم به موج اخراج دیپلمات‌های روس پیوست.

بعد از اتفاقی که برای «سرگئی اسکریپال» جاسوس دوجانبه روس در کشور انگلیس رخ داد، ابتدا دولت این کشور و سپس متحدان غربی لندن، انگشت اتهام را به سمت روسیه نشان رفتند.

دولت انگلیس مدعی شده اسکریپال و دخترش در معرض یک عامل اعصاب جنگی قرار گرفته‌اند که در روسیه تولید می‌شود. آنها در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند و حالشان وخیم اعلام شده است.

اسکریپال پیشتر سرهنگ سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه بود و در سال 2010 با جاسوس‌های روس که در غرب گرفتار شده‌ بودند مبادله شد و از انگلیس پناهندگی گرفت. در سال 2006 یک دادگاه روسیه‌ای اسکریپال را به دلیل همکاری با سرویس MI6 در دوران خدمتش در ارتش روسیه به خیانت متهم کرده بود.

حالا نسخ‌وزیر استرالیا ا پیوستن به موج کشورهای غربی در اخراج دیپلمات‌های روسی خبر داد.

«مایکل ترنبول» اعلام کرده که «استرالیا در همکاری با بریتانیا و دیگر متحدان و شرکایش، به حمله اخیر با گاز اعساب در سالزبری بریتانیا پاسخ می‌دهد

به گفته او، «دو دیپلمات روسیه که مشخص شده ماموران اطلاعاتی بوده‌اند»، مطابق با مقررات کنوانسیون وین، از سوی دولت استرالیا اخراج خواهند شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت خبروان، تاریخ 7 فروردین 97، کد مطلب: 16 15308016: www.khabarone.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین