پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۰۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱
در ادامه موج اخراج دیپلماتهای روس از کشورهای غربی، آلمان، فرانسه و لهستان، کانادا و آمریکا و چند کشور دیگر اتحادیه اروپا اعلام کردند تعدادی از دیپلماتهای روسیه باید خاک این کشورها را ترک کنند.

شعار سال: در ادامه موجه اخراج دیپلماتها و سفرای روسی از کشورهای غربی، 14 کشور دیگر اروپایی به همراه کانادا و آمریکا به صورت همزمان و هماهنگ شده اعلام کردند که تعدادی از دیپلماتهای روسی را از خاک خود اخراج خواهد کرد.

در همین راستا، فرانسه و لهستان اعلام کردند که هرکدام 4 دیپلمات روسیه را در ارتباط با مساله سرگئی اسکریپال جاسوس روس تبار انگلیسی اخراج خواهند کرد.

دولت آلمان هم دقایقی بعد اعلام کرد که 4 نفر از دیپلماتهای روسیه را اخراج خواهد کرد.

پس از این کشورها، دولت اوکراین، دانمارک، چک و تعدادی دیگر هم به جمع کشورهای اروپایی پیوستند. کی‌یف اعلام کرد 13 دیپلمات، دولت چک 3 و دانمارک 2، لیتوانی 3، لتونی یک و ایتالیا نیز 2 دیپلمات روسی را اخراج خواهند کرد.

دولت استونی هم وابسته نظامی روسیه در پایتخت این کشور، هلند 2 دیپلمات و آلبانی نیز 2 دیپلمات روس را اخراج کرده است.

فنلاند، رومانی و کرواسی نیز اعلام کردند هرکدام یک دیپلمات روس را از کشورشان اخراج می‌کنند.

پیش از این دولت انگلیس 23 دیپلمات روس را بعد از اتفاقی که برای سرگئی اسکریپال در این کشور رخ داد اخراج کرده بود.

صبح امروز دولتهای اروپایی لتونی، استونی، لیتوانی و لهستان به خاطر همین موضوع سفرای روسیه در کشورهایشان را احضار کرده بودند.

دولت آمریکا هم اعلام کرده است که 48 دیپلمات سفارت روسیه و 12 دیپلمات این کشور که در سازمان ملل مستقر هستند تا 7 روز آینده باید خاک ایالات متحده را ترک کنند. به دنبال این اقدام آمریکا، دولت کانادا نیز اعلام کرد که 4 دیپلمات روس باید خاک این کشور را ترک کنند. کانادا همچنین اعلام کرد که برای 3 دیپلمات روس که قرار بود به زودی به دیپلماتهای روسیه در اتاوا اضافه شوند روادید صادر نخواهد کرد.

ترزا می نخست وزیر انگلیس بعد از اقدام هماهنگ کشورهای اروپایی ضمن استقبال این اقدامات گفت که این تصمیم کشورهای اروپایی به این منظور بود که روسیه بداند نباید قوانین بین المللی را نقض کند.

درحالیکه پیش از این گفته شده بود 14 کشور اروپایی دیپلماتهای روس را اخراج کردند ترزا می در اظهاراتش گفت که 18 کشور اروپایی تصمیبم گرفتند که بیش از 100 افسر اطلاعاتی روسیه را از کشورهایشان اخراج کنند.

انگلیس مدعی است که دیپلماتهای روسیه در پوشش اقدامات دیپلماتیک کارهای اطلاعاتی انجام می‌دهند.

اسکریپال پیشتر سرهنگ سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه بود و در سال 2010 با جاسوس‌های روس که در غرب گرفتار شده‌ بودند مبادله شد و از انگلیس پناهندگی گرفت. در سال 2006 یک دادگاه روسیه‌ای اسکریپال را به دلیل همکاری با سرویس MI6 در دوران خدمتش در ارتش روسیه به خیانت متهم کرده بود.

دولت انگلیس مدعی شده اسکریپال و دخترش در معرض یک عامل اعصاب جنگی قرار گرفته‌اند که در روسیه تولید می‌شود. آنها در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند و حالشان وخیم اعلام شده است.

روابط میان روسیه و غرب به دنبال پیوستن کریمه در سال 2014 به مسکو رو به تیرگی رفت و غرب، مسکو را به مداخله در شرق اوکراین متهم کرد و چندین دور تحریم علیه روسیه وضع کرد که البته مسکو تمامی این اتهامات را رد کرده است و اقدامات متقابلی را در پیش گرفته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار فروردین 97، کدمطلب: 13970106000860 ، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
روسیه نیازمند متحدان جدیدی در سیاست های جهانی است ؛ ایران و چین میتوانند گزینه های مناسبی باشند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
روسیه هم بهتر از اقدامی مشابه انجام دهد تا دیگر این ها چنین جرئتی به خود ندهند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین