پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۹۷۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵
مهمترین اخبار سازمان بهزیستی کشور در مرداد ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.
شعارسال: رویدادهای مرداد ماه سال 96 سازمان بهزیستی کشور را در این بسته خبری مشاهده کنید.

راه اندازی مرکز خدمات درمان اعتیاد مادر و کودک در تهران

محسن روشن پژوه معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در یکم مرداد ماه سال 96 از راه اندازی مرکز خدمات درمان مادر و کودک در استان تهران براساس الگوهای تهیه شده خبر داد.

روشن پژوه در رابطه با تاسیس مراکز درمان اعتیاد ویژه زنان و کودکان توسط سازمان بهزیستی اظهار کرد: الگوی تاسیس مراکز نگهداری از مادران معتاد به همراه کودکان آنها در سازمان بهزیستی طراحی شده اما هنوز این مراکز راه اندازی نشده است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی بیان داشت: چهارچوب و الگوی معنایی تاسیس مراکز درمان اعتیاد کودکان زیر 6 سال به همراه مادران بر اساس تجارب کشورهای دیگر و همچنین تجارب بومی با کمک NGO ها تهیه شده است و به زودی اولین مرکز درمان اعتیاد مادر و کودک در تهران راه اندازی می شود.

وی افزود:همچنین مراکز درمان اعتیاد کودکان و نوجوانان 6 تا 18 سال توسط سازمان بهزیستی راه اندازی شده و مشغول فعالیت هستند.

روشن پژوه با اشاره به مراکز درمان اعتیاد ویژه نوجوانان گفت: در حال حاضر 2 مرکز درمان اعتیاد نوجوانان در تهران ، 2 مرکز در سیستان و بلوچستان، یک مرکز در استان البرز فعالیت می کنند و به زودی 2 مرکز جدید در تهران و یک مرکز در خراسان رضوی راه اندازی می شود.

وجود 15 هزار پرونده قضایی در حوزه سلامت اجتماعی

اصغر باقری مدیر کل بهزیستی استان تهران در دوازدهمین نشست تخصصی گفتگوی اجتماعی با موضوع سلامت اجتماعی و ضرورت آن در جامعه که سه شنبه سوم مرداد ماه سال جاری برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر 15 میلیون پرونده قضایی در خوزه سلامت اجتماعی داریم و 23 تا 24 درصد از مردم به یکی از آسیب های روانی یا اجتماعی مبتلا هستند.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی متولی مداخله در حوزه آسیب های اجتماعی گروه های خاص جامعه شامل زنان، معلولان، سالمندان و کودکان است، اظهار داشت: در بند ج ماده 95 برنامه ششم، دولت مکلف شد تا سلامت اجتماعی را در سکونتگاه های غیر رسمی توسعه دهد و در این راستا حتی باید تسهیلات تشویقی برای بخش خصوصی در نظر گرفته شود تا در این حوزه سرمایه گذاری صورت گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران از وجود 3 بحث در سلامت اجتماعی خبر داد و گفت: اولین نگاه سلامت اجتماعی باید در قالب مؤلفه های اجتماعی تعریف شود تا منجر به ارتقای سلامت اجتماعی شود، دومین مورد اینکه با توجه به تعریف سلامت جهانی بعد اجتماعی، روانی و معنوی در حوزه سلامت اجتماعی نیازمند اهمیت و توجه است و آخرین مورد اینکه سلامت اجتماعی به منزله جامعه سالم است که در نهایت موجب ارتقای کیفیت زندگی می شود.

باقری اضافه کرد: بهزیستی نگاهی فراتر از نگاه تک بعدی به سلامت دارد و به طور کلی فلسفه سلامت اجتماعی زمانی اتفاق می افتد که آسیب ها کمتر شود، سطح سلامت مردم ارتقا یابد و مردم از زندگی لذت بیشتری ببرند.

راه اندازی١٤٠ اورژانس اجتماعی تا پايان سال

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری خود در چهارشنبه 18 مرداد ماه سال 96  از راه اندازی 140 اورژانس اجتماعی تا پایان سال ٩۶ خبر داد و گفت: ساماندهی ٣٠ مركز جامع خدمات بهزيستی از جمله خانه های امن و معتادان غیره را در دستور كار قرار داديم.

محسنی بندپی در ادامه گفت: در شيوه نامه های اقدام و عمل تنها دستگاهی هستيم كه در برنامه ششم توسعه قبل از اينكه قانون ابلاغ شود خود را مكلف به انجام آن دانستيم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خدمات بهزيستی در زمينه پيشگيری و توانبخشی را به ٣٠ شهرستانی كه شاخص توسعه يافتگی پایینی دارند، ارائه کردیم و نقشه راه ما در مهار و كنترل آسيب ها در برنامه های ميان مدت و بلند مدت سازمان تعریف شده است.

وی افزود: بيش از ٢٠ بار اسم سازمان بهزيستی در برنامه ششم توسعه آمده است كه اين نشان دهنده اهميت دولت و مجلس به اين دستگاه در كسترش اورژانس اجتماعی ، توجه به معلولين وغیره است.

حفظ سرمایه‌های اجتماعی در کشور سنت حسنه بهزیستی است

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در آیین نکوداشت استاد اسماعیل ابراهیمی که یکشنبه بیست و نهم مرداد ماه سال 96 برگزار شد اظهار کرد: طی 2 و 3 سال گذشته حفظ سرمایه‌های اجتماعی یکی از اولویت‌ها و سنت‌های حسنه در سازمان بهزیستی بوده است.

محسنی بندپی با بیان اینکه استاد ابراهیمی در عرصه مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اثراتی از خود به یادگار گذاشته است، اظهار کرد: بنده از بدو پیروزی انقلاب به عنوان هم فکر سیاسی در کنار این شخص بوده ام و اقداماتی را در کنار یکدیگر انجام داده ایم.

وی ادامه داد: این شخص در جهت ارتقای جایگاه رشته فیزیوتراپی از هیچ کوششی فروگذار نکرد و در این امر مطالبه گر بود، به طوری که در سال های گذشته در عرصه خدمت به جامعه، کمیسیون بهداشت و درمان وقت سابق را متقاعد کرد تا طرح DBT را اجرایی کنند.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه استاد ابراهیمی جایگاه جامعه فیزیوتراپی را ارتقا بخشید، اضافه کرد: قبل از انقلاب تنها 4 مرکز توانبخشی وجود داشت، اما امروز 15 دانشکده توانبخشی داریم که رشد چشمگیری داشته، چنانچه در دیگر رشته ها این پیشرفت را نداشته ایم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 5فروردین 1397، کدخبر:   6468774،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
0
0
باید بودجه بهزیستی رو افزایش داد تا بتونن کودکان کار و بد سرپرست رو بیشتر تحت حمایت قرار بدن
ا.ف75
ناشناس
United States of America
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
0
0
این کار شاید درمان خوبی باشه ولی مشکل کار اینجاست که ما همیشه به فکر درمانیم نه پیشگیری
س.د۷۶
ناشناس
Norway
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
واقعا ای کاش که این اورژانس های اجتماعی خیلی زودتر کارشون رو شروع می کردن تا هر نابکاری خودش رو در این زمینه ها متخصص ندونه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین