پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۸۷۰
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
وزارت جهاد کشاورزی امسال 65 هزار تن سیب و پرتقال را برای تنظیم بازار شب عید خریداری و در استان های مختلف ذخیره‌سازی کرده است که قیمتی حدود 2000 تا 2500 تومان دارد.

شعارسال: وزارت جهاد کشاورزی هر سال پیش از شروع سال جدید مقداری از میوه تولید داخل را برای تنظیم بازار شب عید و ایام نوروز خریداری و آن را به قیمت دولتی و مصوب ستاد تنظیم بازار عرضه می کند که البته این قانون عمدتا شامل سیب و پرتقال می شود.

بر اساس اطلاعات بدست آمده از مسئولان تنظیم بازار، امسال نیز وزارت جهاد کشاورزی با مشارکت سازمان تعاون روستایی 65 هزار تن میوه را شامل 20 هزار تن سیب و 45 هزار تن پرتقال خریداری کرده که نیمی از سیب خریداری شده قرمز و ما بقی سیب زرد است.

البته سیب های خریداری شده از استان های مختلف خریداری و ذخیره‌سازی شده است که می توان به خرید سیب دماوند برای تنظیم بازار پایتخت و حومه آن و خرید سیب از ارومیه برای تنظیم بازار استان‌های شمال شرقی کشور اشاره کرد.

قیمت هر کیلوگرم سیب خریداری شده 2000 تا 2500 تومان و پرتقال حدود 2000 هزار تومان بوده است که به نظر می رسد قیمت فروش و عرضه آن در بازار نیز مانند سال گذشته با این نرخ ها تفاوتی نداشته باشد.

امسال یکی از تغییر رویکردهای وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه خرید و ذخیره سازی میوه شب عید در مراکز استان های کشور بوده است تا مشکلاتی مانند سال گذشته در تنظیم بازار و بازاررسانی میوه در ایام نوروز به بهانه هایی مانند عدم امکان توزیع مناسب به وجود نیاید و باعث گرانی میوه نشود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار خبر 14 اسفند 1394 ، کدمطلب: 94121408859، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین