پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۱۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان از برگزاری مراسم اعتکاف در بیش از 450 مسجد در سراسر استان خبر داد.

شعار سال: حجت‌الاسلام عباس‌علی رستمی‌نیا در خصوص برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اظهار کرد: سنت حسنه اعتکاف هر ساله در ایام البیض( 13، 14 و 15 رجب) با استقبال پرشور مردم مخصوصا جوانان و دانشجویان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال 40 هزار خوزستانی در مراسم اعتکاف شرکت کنند، افزود: امسال در استان خوزستان بیش از 450 مسجد میزبان معتکفان در شهرها، روستاها و محلات خواهند بود که از این تعداد 90 مسجد در اهواز هستند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه سال گذشته 350 مسجد در خوزستان پذیرای معتکفان بود، افزود: سال گذشته 37 هزار نفر در خوزستان در مراسم اعتکاف شرکت کردند که 60 درصد این معتکفان زنان و 40 درصد مردان بودند.

رستمی‌نیا عنوان کرد: در مراسم اعتکاف سخنرانی با موضوعات مختلف، مداحی، قرائت قرآن، نماز جماعت و برخی برنامه های مذهبی دیگر انجام می شود.

وی گفت: مراسم اعتکاف از دیر باز انجام می شده و در آیات قرانی بیان شده که به حضرت ابراهیم (ع) و حضرت اسماعیل(ع) به انجام اعتکاف توصیه شده است و در دین اسلام از زمان پیامبر اکرم(ص) این مراسم برگزار می شد.

معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان بیان کرد: مراسم اعتکاف در سه روز و به دور از تعلقات دنیایی و در یک فضای معنوی انجام می شود و می تواند زمینه خودسازی باشد.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ 11 فروردین 97، کد مطلب: 2089232: www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
یکی از بهترین مکانها برای پیمان مجدد با اسلام و افزایش ایمان و دیانت مردم
واقعا حس بسیار خوبی داره
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین