پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۸۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
یک عضو هیات رئیسه مجلس در مورد عملکرد هیات رئیسه تاکید می‌کند: تلاش می‌کنیم که به حرف‌ها و انتقادات صحیح توجه کنیم و اگر نقصی در رویه وجود دارد آن را رفع کنیم. هیات رئیسه وظایف معین دارد و این طور نیست که همه‌کاره مجلس باشد.
شعارسال:یک عضو هیات رئیسه مجلس در مورد عملکرد هیات رئیسه تاکید می‌کند: تلاش می‌کنیم که به حرف‌ها و انتقادات صحیح توجه کنیم و اگر نقصی در رویه وجود دارد آن را رفع کنیم. هیات رئیسه وظایف معین دارد و این طور نیست که همه‌کاره مجلس باشد.

محمد حسین فرهنگی نماینده تبریز و عضو هیات رئیسه مجلس در گفت و گو با خبرنگار اعتمادآنلاین اجرای قانون برنامه ششم از ابتدای سال 96 را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: قانون برنامه ششم شاید جزو موفق ترین برنامه های ادوار مختلف بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است و یک توسعه همه جانبه را پیگیری می کند. خوشبختانه در بودجه سال 97 نیز برای مثال در بخش کشاورزی و بخش صنعت و معدن قسمتی از این احکام پیش‌بینی و تامین منابع شد که امیدواریم شاهد تحولات و اتفاقات مثبت در این عرصه و حوزه باشیم.

وی در خصوص عملکرد مجلس در سال 96 افزود: فراز و نشیب‌هایی به صورت طبیعی وجود داشت و در کل و با توجه به ویژگی‌های این دوره مجلس و آرایش‌های سیاسی که در آن وجود دارد به صورت تعاملی حرکت می‌کنیم نه به صورت تک‌ساحتی.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی که به ارزیابی عملکرد هیات رئیسه اشاره داشت، یادآور شد: تلاش می کنیم که به حرف ها و انتقادات صحیح توجه کنیم و اگر نقصی در رویه وجود دارد آن را رفع کنیم. هیات رئیسه وظایف معین دارد و این طور نیست که همه کاره مجلس باشد.

فرهنگی درباره مهمترین چالش 96 و راهکار حل آن از سوی مجلس در سال 97، تصریح کرد: مهترین مشکلات کشور که مجلس هم به تبع با آن مواجه هست موضوعات اقتصادی است. موضوعاتی مانند رکود، اشتغال، تورم و مسایلی که در حوزه معیشت عمومی تاثیرگذار است. در کنار مشکلاتی که برخی موسسات مالی و اعتباری برای بخش وسیعی از جامعه بوجود آوردند از موضوعات قابل تامل است. با اینکه مهمترین چالش ها در حوزه اقتصادی است در عین حال نباید از موضوعات دیگر مانند مسایل اجتماعی، فرهنگی و علمی غافل شویم.

وی ادامه داد: تاثیرگذاری مجلس گسترده است. از محدودترین جلسات کارشناسی گرفته تا حضورشان در مجامع و هیات‌های مختلف، حوزه انتخابیه و تاثیر گذاری در صحن و کمیسیون‌ها تاثیرگذاری‌های گسترده‌ای را رقم می‌زنند که گاهی منتشر هم نمی‌شود. فرض کنید پیشنهادی در جلسه‌ای اعلام می شود که مورد توجه قرار می‌گیرد اما در صحن و کمیسیون منعکس نمی‌شود در حالی که سیاستی را در سطح یک بخشی اصلاح می‌کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت اعتماد آنلاین ،تاریخ انتشار 14فروردین 96، کدخبر: 162460، www.etemaadonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
مجلسی ها با هر عقیده ای که هستند بهتر است در مسیر حل مشکلات کشور قدم بردارند و وارد بازی های جناحی نشوند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین