پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۵۸۵
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۳
در تعطیلات نوروز 97 اتفاق خوشایندی برای ورزش کشور افتاد و تیم ملی اسکواش ایران برای نخستین بار بر سکوی مسابقات قهرمانی آسیا جای گرفت. تیم ملی اسکواش در این دوره با ترکیب نوید ملک ثابت، سجاد زارعیان، علیرضا شاملی و سمیع‌الله قاصدآبادی برای نخستین بار به همراه تیم مالزی بر سکوی سوم مشترک آسیا تکیه زد تا با این نتیجه نه تنها در اسکواش بلکه در سایر ورزش‌های راکتی در بخش تیمی نیز نخستین سکوی آسیایی توسط تیم ملی اسکواش فتح شود. به همین بهانه خبرنگار ما به سراغ سه نفر از ملی پوشان اسکواش رفت و با نوید ملک ثابت، سجاد زارعیان و علیرضا شاملی به گفت‌و‌گو نشست.

شعار سال: در تعطیلات نوروز 97 اتفاق خوشایندی برای ورزش کشور افتاد و تیم ملی اسکواش ایران برای نخستین بار بر سکوی مسابقات قهرمانی آسیا جای گرفت. تیم ملی اسکواش در این دوره با ترکیب نوید ملک ثابت، سجاد زارعیان، علیرضا شاملی و سمیع‌الله قاصدآبادی برای نخستین بار به همراه تیم مالزی بر سکوی سوم مشترک آسیا تکیه زد تا با این نتیجه نه تنها در اسکواش بلکه در سایر ورزش‌های راکتی در بخش تیمی نیز نخستین سکوی آسیایی توسط تیم ملی اسکواش فتح شود. به همین بهانه خبرنگار ما به سراغ سه نفر از ملی پوشان اسکواش رفت و با نوید ملک ثابت، سجاد زارعیان و علیرضا شاملی به گفت‌و‌گو نشست.

ملک ثابت: این مقام یک روزه به‌دست نیامد

کاپیتان تیم ملی اسکواش با اشاره به این موضوع که مسابقات قهرمانی آسیا در بخش تیمی هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، می‌گوید: «امسال 16 تیم برتر آسیا در این مسابقات حضور داشتند و با تمام قوا برای کسب بهترین نتیجه در مسابقات حاضر شدند.» نوید ملک ثابت می‌افزاید: «تیم ما در گروه آخر با تیم‌های مالزی، تایلند و چین تایپه همگروه بود که رقیب اصلی ما برای صعود به دور بعد تیم مالزی محسوب می‌شد. پیش از آغاز مسابقات اردوی مشترکی با تیم مالزی برگزار کردیم و این موضوع باعث شد تا از این تیم به شناخت نسبی برسیم.» او بیان می‌کند: «با وجود این مقابل مالزی دو بر یک شکست خوردیم اما تیم‌های چین تایپه و تایلند را شکست دادیم و به دور دوم صعود کردیم. در دور دوم به مصاف تیم قدرتمند ژاپن رفتیم و توانستیم این تیم را شکست دهیم اما در نیمه نهایی مقابل هنگ کنگ شکست خوردیم و در کنار مالزی در جایگاه سومی مشترک ایستادیم.» کاپیتان تیم ملی اسکواش می‌گوید: «در سال‌های اخیر کارهای خوبی انجام شده و این مقام یک روزه به‌دست نیامده است. شاکله اصلی تیم ما چند سالی است که حفظ شده و بچه‌ها با هزینه‌های شخصی در تورهای معتبر دنیا شرکت می‌کنند و این موضوع باعث شد تا باوجود جوانی به مرز پختگی برسیم.» ملک ثابت ادامه می‌دهد: «کمبودهای زیادی داریم اما حقیقتاً به این کمبودها عادت کرده‌ایم. اردوهای ما در تهران و در کورت (زمین) غیراستاندارد برگزار شد. بازی‌های آسیایی جاکارتا را در پیش داریم و امیدواریم که امکانات در اختیارمان قرار بگیرد. وقت آن رسیده که نگاه‌ها به اسکواش تغییر کند.»

زارعیان: در دمای زیر صفر درجه تمرین کردیم

سجاد زارعیان، دیگر بازیکن تیم ملی اسکواش می‌گوید: «با کمترین امکانات نسبت به سایر تیم‌های حاضر در مسابقات به این نتیجه دست یافتیم. 82 روز در سالن انقلاب تهران و در دمای زیر صفر درجه و بدون بخاری تمرین کردیم پس از آن به مالزی رفتیم و حقیقتاً تمرین مشترک با تیم ملی مالزی به ما کمک زیادی کرد. با وجود این کمبودها به‌عنوان نخستین رشته راکتی توانستیم در آسیا روی سکو برویم.» او با اشاره به این موضوع که ورزش‌های راکتی در کشورهای شرق آسیا یک قطب محسوب می‌شود، بیان می‌کند: «میانگین سنی ما 23 سال بود و خودم برای نخستین بار بود که در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشتم و تجربه زیادی از این مسابقات نداشتم. قطعاً با این نتیجه انتظارات از اسکواش بالا می‌رود و باید برای تکرار چنین نتیجه‌ای نیازهای اولیه ما برطرف شود.» این بازیکن اسکواش می‌افزاید: «همه بازیکنان تیم ملی پیش از حضور در مسابقات مشغول کار بودند و درآمد ماهانه داشتند اما ما در تیم ملی هیچ درآمدی نداریم، به خاطر عشق و علاقه‌ای که به ایران داریم به تیم ملی آمدیم و برای تیم ملی بازی می‌کنیم. امیدوارم که مسئولان قدر زحمات‌مان را بدانند و بچه‌ها را حمایت کنند.» زارعیان می‌گوید: «تیم ملی بازی‌های آسیایی جاکارتا را در پیش دارد و من به‌عنوان عضو کوچکی از تیم ملی درخواست دارم که مسئولان ورزش از بچه‌ها حمایت کنند. ما در تعطیلات نوروز به این مقام دست یافتیم و به این دلیل هیچ کدام از مسئولان در مراسم استقبال از ما حضور نداشتند. مقامی که تیم ملی در مسابقات به‌دست آورد مقام بزرگی برای ورزش کشور بود.»

شاملی: کسب این جایگاه دور از دسترس نبود

علیرضا شاملی، یکی دیگر از ملی پوشان اسکواش می‌گوید: «بازیکنان ما در سال‌های اخیر بخوبی پیشرفت کردند و حاصل این پیشرفت هم کسب جایگاه سومی مسابقات قهرمانی آسیا بود.» او با اشاره به این موضوع که کسب این مقام به هیچ وجه دور از دسترس نبود، می‌افزاید: «نباید فکر کنیم که رسیدن به چنین جایگاه‌هایی نشدنی است، برای رسیدن به این سطح باید کارهای بزرگتری انجام شود مثلاً برگزاری اردوهای مشترک بیشتر با تیم‌های مطرح دنیا و استخدام مربیان بزرگ از جمله برنامه‌هایی است که باید فدراسیون این برنامه‌ها را عملی کند.»

این بازیکن تیم ملی اسکواش بیان می‌کند: «تیم ملی پاکستان پیشینه خوبی در این ورزش دارد و حدود 15 سال پیش این تیم قهرمان جهان بود اما اسکواش بخوبی در بین کشورهای آسیایی پیشرفت کرده و هم‌اکنون تیم‌هایی همچون ایران هم جزو مدعیان قهرمانی به حساب می‌آیند.» شاملی بیان می‌کند: «سطح این دوره از مسابقات بسیار بالا بود و تیم‌های خوبی همچون مالزی و ژاپن در این مسابقات حاضر بودند و عملکرد خوبی داشتند. پیروزی ما مقابل تیم‌های تایلند و ژاپن بسیار دلچسب بود و باعث شد تا این افتخار برای نخستین بار نصیب ما شود و روی سکوی مسابقات قهرمانی آسیا قرار بگیریم. کسب این جایگاه پایان کار اسکواش نخواهد بود و امید داریم تا در مسابقات دیگر و دوره‌های بعدی مسابقات قهرمانی آسیا سکوهای بالاتری را فتح کنیم.»

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه ایران، تاریخ انتشار -، کد مطلب: 462688، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین