پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۹۱۳
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
ایرج حریرچی گفت: هزینه های درمان در کشور ما متفاوت است و بین هزینه کمرشکن و فقرزا فرق وجود دارد.

شعارسال: ایرج حریرچی گفت: هزینه های درمان در کشور ما متفاوت است و بین هزینه کمرشکن و فقرزا فرق وجود دارد.

ایرج حریرچی در نشست خبری در ارتباط با معیارهای ارزیابی سلامت اظهارداشت: یکی از معیارهای مهم ارزیابی سلامت دسترسی به خدمات است که آمار آن را مرکز آمار ایران در سال 93 و 94 با مطالعه کل کشور رسماً اعلام کرد و میزان آن به سازمان بهداشت جهانی گزارش شد.

وی افزود: در کشور ما کسانی که نیاز به خدمات سرپایی دارند در 98.3 درصد موارد خدمت را دریافت می‌کنند که این میزان نسبت به کشورهای مشابه بسیار خوب بوده و دستاورد مهمی به شمار می رود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: 90.5 درصد نیز دسترسی به خدمات بستری بوده که بین مناطق روستایی و شهری تفاوت چندانی وجود ندارد و خوشبختانه در کشور دسترسی به خدمات سلامت مناسب است که این مسئله ناشی از اقدامات صورت گرفته بعد از انقلاب اسلامی و 4 سال گذشته با اجرای طرح تحول بوده است.

حریرچی گفت: گسترش مراکز خدمات بهداشتی و درمانی و ارائه خدمات رایگان و بسیار پایین در بیمارستان‌های دولتی در این زمینه مؤثر بوده البته نحوه دسترسی به خدمات در برخی از مناطق کمی مشکل است و کیفیت دریافت خدمات نیز می‌تواند متفاوت باشد به طوریکه در برخی از روستاها در زمینه انجام تزریقات مشکل دارند.

* تفاوت هزینه‌ها فقر زا و کمرشکن

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد هزینه‌های فقرزا و کمرشکن گفت: هزینه‌هایی که فرد با انجام آنها به زیر خط فقر تعریف شده برسد هزینه‌های فقرزا بوده که براساس آمار سازمان جهانی بهداشت 1.9، 3.1 و 4.1 دلار PP است نه دلار آزاد. همچنین کسی که 40 درصد هزینه‌های غیرخوراکی را صرف حوزه سلامت کند دچار هزینه‌های کمرشکن می‌شود همچنین فردی که 25 درصد کل هزینه‌های خود را اختصاص به حوزه سلامت دهد نیز دچار هزینه‌های کمرشکن شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت افکارنیوز، تاریخ انتشار: 20 فروردین 1397، کدخبر: 730987، www.afkarnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین