پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۱۱۵۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰
درست پس از نشست سران 3 کشور ترکیه، ایران و روسیه در آنکارا ارزش پول هر 3 کشور در سراشیبی سقوط قرار گرفت. در نخستین نشست سه جانبه سران 3 کشور در سوچی روسیه نیز این اتفاق افتاده بود.
شعارسال: در حالی که روسای جمهوری 3 کشور ایران، ترکیه و روسیه روز 4 آوریل در آنکارا گردهم آمدند تا درباره آینده سوریه به بحث و گفت‌و‌گو بنشینند، ارزش پول ملی هر 3 کشور پس از این نشست رو به  نزول رفت و این شائبه را تقویت کرد که آیا یک جنگ اقتصادی علیه هر 3 کشور در حال اجراست؟

 نزول همزمان ارزش پول ملی 3 کشور ایران، روسیه و ترکیه مورد توجه ناظران قرار دارد.

امروز – چهارشنبه- ارزش لیر ترکیه بار دیگر در افتی تاریخی به حدود 4.14 لیر در برابر هر دلار آمریکا رسید که پایین‌ترین رقم از زمان حذف 6 صفر از لیر ترکیه بوده است.

وب سایت "خبرترک" با انتشار گزارشی در این باره نوشت: درست پس از دیدار روسای جمهوری سه کشور ترکیه، روسیه و ایران در آنکارا در قالب دومین نشست سه جانبه سران سه کشوردرباره سوریه، ارزش پول ملی هر 3 کشور شاهد نزول بوده است.

به نوشته این گزارش: لیر ترکیه به افت تاریخی 4.13 واحد در برابر هر دلار آمریکا رسید، روبل روسی نیز حدود 10 درصد از ارزش خود را از دست داد و ریال ایران با بیشترین نزول، 11.2 درصد افت ارزش یافت.  پس از نشست سه جانبه سوچی در نوامبر سال 2017 نیز ارزش پول هر 3 کشور شاهد نزولی همزمان بود.

به نوشته این گزارش سقوط ارزش ریال ایران بیش از دو ارز دیگر بوده به نحوی که دولت ایران مجبور شد به صورت دستوری با تعیین نرخ 42 هزار ریال برای هر ریال آن را تثبیت و تحت کنترل بگیرد.

روبل روسی نیز پس از نشست اخیر آنکارا نزدیک به 10 درصد افت کرده به نحوی که از نرخ 57.4 برای هر دلار در پیش از نشست آنکارا، دیروز – سه شنبه- در بازار مسکو به نرخ 63.09 رسید.

بر اساس این گزارش همین اتفاق درست پس از نخستین نشست سه جانبه سران روسیه، ترکیه و ایران در نوامبر 2017 در سوچی روسیه نیز روی داد. همزمانی این نزول در دو نشست سه جانبه سران 3 کشور درباره بحران سوریه شائبه اتفاقی نبودن را به پیش می کشد.

آیا این 3 کشور که در سال گذشته مواضع خود را درباره بحران سوریه به یکدیگر نزدیک کرده و در برابر قدرت‌های غربی – آمریکا و اروپا و اسراییل – و نیز برخی کشورهای عربی منطقه – عربستان و امارات- جبهه‌گیری کرده اند مواجه با یک جنگ اقتصادی شده اند!

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی  عصرایران، تاریخ انتشار: 22فروردین 1397، کدخبر: 603173 ،www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
تجربه نشان داده است که با کاهش ارزش پول ایران در مقایسه با دلار قیمت این ارز ها هم کاهش میابد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
شاید نباشه ولی اینکه ما از این کاهش برداشت های داخلی سیاسی و جناحی کنیم خیلی خیلی کار ناشایستیه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
مطمئنا برنامه ریزی شده بوده وگرنه امریکا این شیطان بزرگ هیچکدوم از کار هاش بدون برنامه نیست
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
این نشان میدهد که دولت پشت پرده این قضایا و جریانات بازار ارز در این مدت بوده است
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
یک چیزی که اینجا مشخص است این است که این بازار ارز یک مافیا دارد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین