پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۴۲
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به نامزدی ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپا، گفت: روابط اتحادیه اروپا با ترکیه پیچیده است.

شعارسال: فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی درباره ترکیه، گفت: موازین و قوانین اصولی اتحادیه اروپا، اصول اجباری و خدشه ناپذیر است.

وی درباره چالش های اصولی عضویت گفت: ترکیه به عنوان یک کشور نامزد برای عضویت دراتحادیه اروپا، باید به فراخوان این اتحادیه برای دفاع از آزادی بیان و تجمع ها پاسخ دهد. این کشور باید پایبندی خود را به بالاترین استانداردهای مردم سالاری، اصل حاکمیت قانون و آزادی های بنیادی شهروندان از جمله آزادی بیان و برگزاری تجمعات، نشان دهد. این موارد، از جمله ارزش های کلیدی اتحادیه اروپا است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: کشوری که نامزد عضویت در اتحادیه اروپا است باید این ارزش های کلیدی را داخل مرزهای خود بکار گیرد.

ترکیه از سال ها پیش خواستار عضویت در اتحادیه اروپا است، اما این اتحادیه هنوز حاضر به اعلام رسمی آغاز مذاکرات ورود آنکارا در این زمینه نشده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 19اسفند1394، کدخبر: 1024218: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین