پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۰۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، از بررسی راهکارهای مقابله با تنش آبی در این کمیسیون با حضور وزیر نیرو خبر داد و گفت: موضوع تغییر الگوی کشت باید از سوی وزارت جهاد کشاورزی پیگیری شود تا معضل هدر رفت منابع آبی در کشور حل و فصل شود.

شعار سال: محمدرضا رضایی درباره جزییات جلسه روز دوشنبه کمیسیون عمران مجلس با وزیر نیرو، گفت: امروز اردکانیان وزیر نیرو میهمان کمیسیون عمران مجلس برای بررسی بحران آب بود.

وی با بیان این که در حال حاضر با کاهش بارندگی در کشور مواجه هستیم افزود: بحران مصرف آب در کشور وجود دارد که با وجود محدودیت منابع آبی نحوه مصرف نیز معضل را پررنگ تر کرده است.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: سرانه مصرف آب در ایران بالاتر از کشورهای مختلف دنیا است بنابراین لازم است در این حوزه دقت کنیم البته باید بدانیم که درخصوص مدیریت آب خلاء قانونی وجود ندارد.

رضایی با بیان اینکه عبور از بحران آب با قوانین موجود ممکن است، گفت: دولت‌های قبل حرکت‌های خوبی برای مهار آب‌های سطحی انجام داده‌اند اما جای کار بسیاری در این حوزه وجود دارد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر در حوزه مدیریت آب باران توفیقی نداشته ایم و این عدم مدیریت آب باران باعث تحمیل هزینه‌های بسیار برای انتقال آب دریا به شهرها شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 94 درصد منابع آبی کشور در حوزه کشاورزی، 2 درصد در صنعت و 4 درصد به عنوان آب شرب استفاده می شود، افزود: تغییر الگوی کشت مهم ترین اقدامی است که از هدر رفت منابع آبی کشور جلوگیری می کند.

رضایی ادامه داد: موضوع تغییر الگوی کشت باید از سوی وزارت جهاد کشاورزی پیگیری شود تا این معضل در کشور حل و فصل شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در حال حاضر در بسیاری شهرهای جنوبی کشور از کولر آبی استفاده می شود، گفت: استفاده از کولرهای گازی می تواند از تنش آبی تا حدودی بکاهد.

رییس کمیسیون مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در این جلسه مقرر شد وزیر نیرو در شبکه های رسمی و صداو سیما کشور حضور پیدا کرده و با مردم در خصوص تنش آبی صحبت کند و راهکارهای بهبود شرایط را به مردم گوشزد کند.

وی افزود: طبق قانون صداو سیما باید به صورت رایگان وقت هایی را برای پخش کلیپ هایی مرتبط با مصرفه بهینه آب در اختیار دولت قرار دهد.

رضایی ادامه داد: مقرر شد نشست دیگری با حضور وزیر نیرو در 3 هفته آینده در کمیسیون عمران مجلس برگزار شود؛ البته ما معتقد هستیم بحث آب باید در دستگاهی مشخص مدیریت شود تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 27 فروردین 97، کدمطلب: 82887884 ، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
0
کشاورزی ما مدت هاست که بیهوده داره همون مسیر همیشگی رو طی میکنه و به کشور اسیب میزنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین