پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۳۴۱۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۳
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: جایگزینی یورو و تبدیل دلار به این ارز، دلارهای خانگی وارد چرخه اقتصادی کشور می‌شود.
شعارسال: عزت‌الله یوسفیان‌ملا با اشاره به مصوبه هیات وزیران مبنی بر جایگزینی یورو به جای دلار، اظهار داشت: مسئله دلار در کشور جنبه روانی پیدا کرده و همه فکر می‌کنند هر چه هست و نیست در سرمایه‌گذاری در دلار است و سایر ارزها و قیمت‌های آن‌ها هیچ اثرگذاری در اقتصاد و بازار ارز ندارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارزهای با ارزش دیگر، بیان داشت: پوند انگلیس و یورو ارزش بسیاری دارند، اما آنچه در دست افراد، اشخاص و خانواده ها قرار دارد دلار است، دولت با این مصوبه در نظر داشته دلبستگی به دلار را کم کنند.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: همین که به سمت تبدیل دلار به یورو برویم پول‌های پنهان شده در بالشت رو می‌شود، با این حال این جایگزینی تاثیر اقتصادی آنچنانی ندارد، چرا که تازه باید فروش به یورو را آغاز و دلارهایی که داریم را به یورو تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه جایگزینی یورو آثار روانی بر مردم دارند، بیان داشت: با این حال آثار روانی که دلار بر مردم دارد از بین می‌رود و مردم و افراد عادی به سمت تبدیل دلار به یورو می‌روند و همین باعث می‌شوند دلارهای مخفی رو شوند.

یوسفیان‌ملا در ادامه با اشاره به اینکه قیمت یورو بیش از دلار است، اظهار داشت: ارزش مالی یورو همیشه بیشتر بوده به نحوی که ارزش ریالی یورو ۳۰ درصد بیشتر از دلار بوده است، بنابراین با وجود اینکه یورو جایگاه و ارزش عددی خود را دارد اما رونقی که دلار دارد نداشته است.

وی با بیان اینکه، یورو هیچ وقت مانند دلار دست به دست نمی‌شود، گفت: جایگزینی یورو و تبدیل دلار به این ارز وارد چرخه اقتصادی کشور می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی در این باره که در آینده مردم برای سرمایه‌گذاری به سمت یورو نمی‌روند، بیان داشت: دلار ارز بین‌المللی است، اما برخی کشورها می‌خواهند با این مسئله مقابله کنند، جمهوری اسلامی می خواهد در شکستن سد دلار پیش قدم باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پورتال خبری تحلیلی تجارت‌نیوز، تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت 1397 ، کدخبر: 234910 ، www.tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
این همه رهبری داشت ازاین مساله می گفت ولی گوش کسی بدهکار نبود
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
یورو امیدواریم مانند دلار اینقدر دچار بحران نشود و قیمت آن ثبات داشته باشد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
دلار هنوز هم محبوبیت خود را در معاملات ارزی ایران دارد و به این راحتی قابل حذف نیست
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
با وارد شدن دلاذ های خانگی به چرخه اقتصاد می تونیم کاملا شاهد پیشرفت مبادلات بشیم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین