پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۴۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
وزارت دفاع آمریکا بازداشت یکی از متهمان حادثه ۱۱ سپتامبر را در شمال سوریه مورد تأئید قرار داد.

شعارسال: وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» در بیانیه ای بازداشت «محمد حیدر زمار» به دست نیروهای کُرد مورد حمایت این کشور در سوریه را تأئید کرد.

پنتاگون در این باره اعلام کرد: می توانیم بازداشت «محمد حیدر زمار» آلمانی سوری تبار را مورد تأئید قرار دهیم.

این در حالیست که خبرگزاری فرانسه چندی پیش اعلام کرده بود که یکی از متهمان حوادت ۱۱ سپتامبر در شمال سوریه دستگیر شده است.

بنا بر اعلام این خبرگزاری، نیروهای کرد مورد حمایت آمریکا در شمال سوریه «محمد حیدر زمار» آلمانی سوری تبار که متهم به شرکت در طراحی حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ در آمریکا است را دستگیر کردند.

زمار ۵۷ ساله متهم به تاسیس شبکه هامبورک و تجهیز گروهی از هواپیما ربایان انتحاری است که حملاتی را در آمریکا انجام دادند و القاعده مسئولیت آنها را بر عهده گرفت.

وی در دسامبر سال ۲۰۰۱ در یک عملیات امنیتی در مغرب که نیروهایی از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز شرکت داشتند دستگیر و بعد از دو هفته به مقام های سوری تحویل داده شد.

رسانه ها از زمار به عنوان یکی از عناصر کلیدی حوادث ۱۱ سپتامبر و فردی یاد کرده اند که احتمالا آموزش ربایندگان هواپیما در اردوگاه های بن لادن در افغانستان را بر عهده داشته است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 31فروردین1397 ، کدخبر: 4276120: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
خیلی جالبه بعد از این همه سال این متهم رو پیدا میکنند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین