پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۴۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
‌مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: تاکنون برای مقابله با اثرات بیابان‌زایی در استان بیش از ۷۰۰۰ هکتار مالچ پاشی، بیش از ۲۵۰۰۰ هکتار نهال‌کاری، حدود ۵۰ کیلومتر بادشکن غیرزنده و ۷۰۰۰ هکتار هم مدیریت رواناب‌های سطحی اجرا شده است.

شعارسال: ‌مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: تاکنون برای مقابله با اثرات بیابان‌زایی در استان بیش از ۷۰۰۰ هکتار مالچ پاشی، بیش از ۲۵۰۰۰ هکتار نهال‌کاری، حدود ۵۰ کیلومتر بادشکن غیرزنده و ۷۰۰۰ هکتار هم مدیریت رواناب‌های سطحی اجرا شده است.

‌امید ذاکری ، ‌اظهار کرد: با عنایت به بیابان‌زایی و بحران ریزگردها که یکی از مخاطرات محیطی مهم در جهان امروز است، این موضوع نیز در سفر اسفندماه رئیس‌جمهور به استان مورد توجه دولت قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این سفر مبلغ ۲۱۲ میلیارد ریال برای تهیه و اجرای طرح‌های مقابله با اثرات بیابان‌زایی در سطح بیش از ۴۳۰۰ هکتار مورد تصویب قرار گرفت.

ذاکری اضافه کرد: بدین منظور مقرر شد برای سال جاری مبلغ ۹۴ میلیارد ریال ، سال ۱۳۹۸ به میزان ۵۶ میلیارد ریال و در سال ۱۳۹۹ ، ۶۲ میلیارد ریال اختصاص یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان خاطرنشان کرد: برای مقابله با اثرات بیابان‌زایی اقدام‌های متنوعی ازجمله مالچ پاشی، نهال‌کاری، احداث بادشکن غیرزنده و مدیریت و بهره‌برداری از رواناب‌های سطحی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: سطح اراضی بیابانی استان هرمزگان بیش از یک و نیم میلیون هکتار است که از این میزان ۲۸ کانون بحران فرسایش بادی به مساحت ۳۱۸۰۰۰ هکتار که عمدتاً در شرق استان قرار دارد، در اولویت عملیات اجرایی است.

ذاکری در پایان عنوان کرد: تاکنون برای مقابله با اثرات بیابان‌زایی در استان بیش از ۷۰۰۰ هکتار مالچ پاشی، بیش از ۲۵۰۰۰ هکتار نهال‌کاری، حدود ۵۰ کیلومتر بادشکن غیرزنده و ۷۰۰۰ هکتار هم مدیریت رواناب‌های سطحی اجرا شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97020200737، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
امیدوارم که واقعا این بودجه سرفا برای همین کار باشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین