پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۹۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه برخورد با بدحجابی به نفع جامعه است، گفت: ناامنی اکثراً در کمین افرادی است که با پوشش نامناسب در سطح جامعه ظاهر می‌شوند.
شعارسال: سردار حسین‌اشتری ظهر دیروز در دیدار با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات پلیس در سال 96، با بیان اینکه ناجا مقتدرانه و هوشمندانه در بحث‌های امنیتی ورود کرد و بهانه‌ای به دست دشمنان نداد؛ افزود: پلیس همواره در خط مقدم جبهه مبارزه با ناهنجاری‌هاست و باید طبق قانون ماموریت خود را انجام دهد.

اشتری با بیان اینکه توانمندی‌های ماموران باید افزایش یابد تا بتوانند در عرصه‌های مختلف با آگاهی و دانش بر مبنای قانون و منطق رفتار کنند، افزود: از کارکنان خدوم و متعهدی که بر مبنای قانون ماموریت‌های خود را انجام می‌دهند، حمایت می‌کنیم. وی یادآور شد: ناجا همواره در صحنه‌های مختلف فعال است کما اینکه در چند روز گذشته شاهد شهادت ماموران بودیم که با هوشمندی و ایمان بالا در برابر‌اشرار ایستادند و از جان خود گذشتند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده ناجا با‌ اشاره به وقوع جرایم در بستر فضای مجازی، تاکید کرد: کوچ به پیام رسان‌های داخلی باعث کاهش آسیب‌ها و جرایم خواهد شد. سردار‌اشتری گفت: فضای آرام جامعه به گونه‌ای است که افراد با عقاید مختلف می‌توانند آزادانه و با امنیت کامل در چارچوب قانون اعتراض کنند؛ این در حالی است که اگر دشمن از مرزها گذشته و به کوچه و پس کوچه‌های شهرها نفوذ کرده بود مجالی برای هیچ نوع اعتراضی نبود.

تعرض به پلیس در همه جای دنیا جرم است

رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این دیدار با بیان اینکه ناجا، مظلومانه و صبورانه در بحران‌های اجتماعی ورود پیدا کرده و از امنیت دفاع می‌کند، گفت: ملت ایران باید به ماموران قانون، احترام بگذارند و بدانند همیشه اجرای قانون، مقدم بر هر چیز است. علاءالدین بروجردی افزود: سال‌ها از دوران دفاع مقدس می‌گذرد و در صلح به سرمی‌بریم اما همچنان شاهد شهادت ماموران پلیس هستیم که این موضوع قابل تحسین است، چراکه هیچ سخنی نمی‌تواند این همه تلاش ایثارگرانه در عرصه امنیت پایدار را گویا باشد.

بروجردی به تهدیدات مرزی ‌اشاره و بیان کرد: با توجه به صرف هزینه‌های هنگفت دشمنان و نیز عربستان برای ایجاد ناامنی در میهن اسلامی ما، نیروی انتظامی اقدامات بزرگی برای مقابله با این گونه تهدیدات انجام می‌دهد. وی با تقدیر از تلاش متعهدانه پلیس در اجرای قانون در همه عرصه‌ها، از موادمخدر به عنوان تهدید جدی دیگر برای کشور نام برد و گفت: با توجه به اینکه در مسیر ترانزیت مواد مخدر هستیم اما کشورهای مقصد در زمینه این چالش بزرگ، سهم خود را برای مبارزه ایفا نمی‌کنند.

رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، حمایت دشمنان از گروهک‌های ضدانقلاب و فضای مجازی در ابعاد مختلف را از دیگر چالش‌ها و تهدیدات مهم برای کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: دشمن با ایجاد ناهنجاری‌های فرهنگی به دنبال ترویج بی‌حجابی و نوعی وادادگی فرهنگی است که مقابله با آن نیاز به طراحی و برنامه‌ریزی منسجم دارد.

بروجردی با بیان اینکه نیروی انتظامی در حفظ امنیت پایدار کشور نقشی بی‌بدیل دارد، از نیروی انتظامی به عنوان مجری قانون یاد کرد و گفت: ناجا به لحاظ اجرای قانون در همه عرصه‌ها، از اهمیت بسزایی برخوردار بوده که این موضوع مورد توجه و تایید آحاد مردم با هر سلیقه است.

وی با اعلام اینکه هر گونه تعرض به پلیس؛ در همه جای دنیا، جرم محسوب می‌شود و مجازات دارد، افزود: ناجا، مظلومانه و صبورانه در بحران‌های اجتماعی ورود پیدا کرده و از امنیت دفاع می‌کند.

سخنگوی ناجا: تبلیغات مسموم‌کننده، ماموران پلیس را از انجام وظایف باز نمی‌دارد

دیروز سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی نیز با تاکید بر اینکه ماموریت های پلیسی تعطیلی‌بردار و موسمی و فصلی نیستند گفت: هیچ فضای تبلیغاتی مسموم کننده ای نمی تواند ماموران را از تلاش برای برقراری امنیت مردم و صیانت از جان، مال و ناموس مردم و انجام وظیفه بازدارد.

 منتظرالمهدی گفت:  قوام و دوام، پویایی و بالندگی هر جامعه، کشور و ملتی به رعایت هنجارها و قوانین آن جامعه توسط تک تک مردم و البته در سایه امنیت جاری در آن بستگی دارد و مردم  کشورمان که از سطح فرهیختگی، فرزانگی و مدنیت بالایی برخوردار هستند همواره از پلیس به عنوان اصلی ترین نهاد متولی نظم و امنیت جامعه انتظار دارند تا با صلابت، اقتدار، رحمت و هوشمندی و در عین حال درایت و دور اندیشی مانع از بروز هرگونه کجروی و هنجار گریزی شوند.

وی با بیان اینکه پلیس هم با استفاده از اختیارات قانونی که قانون گذار تعیین کرده از ارزشها و هنجارهای جامعه صیانت می‌کند، گفت:  ناجا تلاش می کند نظم و امنیت را در تمامی ابعاد آن بسط و گسترش دهد. سخنگوی ناجا ادامه داد: نباید یادمان برود هرآنگاه که اقتدار پلیس کشوری شکسته شود دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد و این تنها پلیس نیست که متضرر می شود بلکه همه مردم و کشور دستخوش آسیب خواهند شد.

وی با طرح این پرسش که در کجای دنیا در مقابل فرامین پلیس مقاومت می‌شود، گفت: در همه جای دنیا، دستور پلیس لازم الاجراست و تخلف و سرپیچی از آن جرم و مستوجب مجازات است. در کشور ما هم، اساساً هر گونه توهین و مقاومت در مواجهه با پلیس پذیرفته نیست و حتماً پیگرد قانونی دارد، به کسی اجازه نخواهیم داد که تلاش‌ها و خدمات شبانه‌روزی پلیس را زیر سوال ببرد.

وی افزود: این پلیس، همان پلیسی است که در شب و روز ، گرما و سرما و سختی ها  از سرحدات مرزها تا کوچه پس کوچه هایمان در کنار مردم بوده و انجام وظیفه می کند و ماه و سالی نیست که برای امنیت کشور، شهید ندهد


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت  خبری  تحلیلی  الف، تاریخ انتشار:4 اردیبهشت 97، کدخبر: 3970204081 ،www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
مشکل اینجاست که ناجا موضوع حجاب رو ناهنجار تر از دزدی های سطح شهر و اعتیاد می بینه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین