پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۱۹
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
وزیر کشور گفت: شعار همدلی و همزبانی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند در این دوره از انتخابات تجلی یافت.

شعار سال: عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه در نشست استانداران سراسر کشور در وزارت کشور در آستانه نوروز 95 در سال همایش پیامبر اعظم (ص) اظهار داشت: سال 94 را با تمام فراز و فرودها و با وجود تمام اتفاقات داخلی و منطقه ای و بین المللی با 'همدلی و همزبانی' پشت سر گذاردیم، با عنوان شعار سال که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند و تجلی آن را در انتخابات دیدیم.

وی افزود: رضایت مندی مقام معظم رهبری، رییس جمهوری، مردم، احزاب، گروه ها، افراد، اشخاص و نامزدهای انتخاباتی دال بر این مسئله است که خداوند توفیق داد که موضوع همدلی و همزبانی را تحقق عملی بخشیم.

رحمانی فضلی گفت: باید این موفقیت را که در حق ملت ایران نصیب شد شاکر باشیم.

نشست استانداران سراسر کشور یک روزه است و در این نشست وزیر کشور به همراه معاونانش حضور دارد.

وزیر کشور در ادامه گفت: خواست مردم از ما تحقق آرمان ها، ارزش ها و اهداف انقلاب اسلامی است که باید در این زمینه تلاش کنیم.

رحمانی فضلی با تشکر از استانداران، فرمانداران، بخشداران و تمامی کارکنان وزرات کشور در برگزاری انتخابات هفتم اسفند اظهار داشت: خوشبختانه همه سیاست های ابلاغی که شامل سلامت، قانونمندی و حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای بود، تحقق یافت. همچنین هدایت ها و فرمایش های رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گرفت و ما کمترین شبهه را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: حتی به اندازه تعداد انگشتان دست نیز اعتراض، تقاضای رسیدگی یا گلایه مندی نداشتیم و تلاش شد سیاست های ابلاغی به نحو احسن عملیاتی شود.

وزیر کشور افزود: در سال 94 با توجه به برنامه وزارت کشور و همچنین با توجه به کمبود اعتبارات تلاش کردیم کارها طبق روال معمول و منطقی و با بهره وری بالا پیش رود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در حوزه داخلی در سال جاری با چند مسئله مواجه بودیم، افزود: یکی ازاین مسائل حادثه منا بود که بخش داخلی این موضوع به وزارت کشور واگذار شد.

وی ادامه داد: این حادثه بسیار غم انگیز بود و احساسات مردم را برانگیخت و به گونه ای احساس شد که مردم ایران تحقیر شدند که با تدبیر و برنامه ریزی این مسئله مدیریت شد و موضوع نیز از بعد حقوقی پیگیری شد.

وزیر کشور گفت: مسئله دیگری که ما در وزارت کشور در سال 94 آن را مدیریت کردیم مسئله اربعین حسینی بود که با توجه به شرایط کشور و واقعه منا به دستور رهبر معظم انقلاب وزارت کشور متولی ساماندهی این مراسم شد که در این زمینه ستاد اربعین در وزارت کشور با حضور دستگاه های مختلف تشکیل شد.

رحمانی فضلی افزود: با وجود اینکه یک ماه و نیم بیشتر فرصت نداشتیم با برنامه ریزی و هماهنگی های دستگاه های مرتبط با اربعین یک اقدام بزرگ و عملیات عظیم مذهبی را شاهد بودیم که نزدیک به دومیلیون زائر با سلامت و امنیت کامل به عراق سفر کردند و بازگشتند.

وی ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران ستاد اربعین بخصوص استان های خوزستان و ایلام افزود: همه تلاش کردند و این موضوع با آبرومندی مدیریت شد.

وزیر کشور در ادامه یکی از اولویت های وزارت کشور در سال 94 را انتخابات هفتم اسفندماه بیان کرد و گفت: انتخابات جزو اولویت های برنامه ریزی شده ما بود و ما از ابتدای سال فعالیت در این زمینه را آغاز کردیم.

رحمانی فضلی اظهار داشت: در طول روند برگزاری انتخابات با مسائل و موضوعات خارج از پیش بینی مواجه شدیم که مستلزم تصمیم گیری به موقع بود که خوشبختانه روند به خوبی مدیریت شد.

وی ادامه داد: در این انتخابات همه مسئولان کشور از جمله سران قوا، فقهای شورای نگهبان، وزیر اطلاعات، کاندیدا ها و همه به طور مستقیم با انتخابات درگیر بودند و توقع آنان این بود که انتخابات قانونی و با شکوه برگزار شود.

وزیر کشور گفت: بنای ما نیز این بود که با تعامل مثبت با همه دستگاه ها بخصوص شورای نگهبان کار را پیش ببریم.

وی همچنین به وجود برخی اشکالات در قانون انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مواردی که باید به آن توجه بیشتری شود بحث تحقیقات محلی است که باید چارچوبی متناسب با رعایت حق الناس ایجاد شود.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم همه اشکالات موجود در قانون انتخابات را با اصلاح این قانون رفع کنیم.

وزیر کشور گفت: حسینعلی امیری به عنوان نماینده وزارت کشور و محمد حسین مقیمی به عنوان رییس ستاد انتخابات به طور مستمر با شورای نگهبان در ارتباط بودند و چند جلسه نیز خودم در جلسات شورای نگهبان حضور یافتم و نشست هایی را نیز با آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان داشتم و تمام مسائل را قدم به قدم پیش بردیم.

رحمانی فضلی افزود: بر برخی موضوعات که تاکید داشتیم آن را اجرایی کنیم اما نظرات ما برای شورای نگهبان قانع کننده نبود، نظر شورای نگهبان را پذیرفتیم و تابع آنان بودیم. به عنوان مثال در بحث دستگاه اخذ رای الکترونیکی به رغم تایید سخت افزار این دستگاه در بعد نرم افزاری ایراداتی گرفتند و ما آن را اصلاح کردیم اما چون برای آنان قانع کننده نبود ما نظر آنان را پذیرفتیم.

وزیر کشور گفت: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از دوازده هزار نفر و برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری بیش از هشتصد نفر نام نویسی کردند که این کار بررسی صلاحیت ها را سخت می کرد اما ما در وزارت کشور از این نام نویسی ها استقبال کردیم و این استقبال را نشانه نشاط سیاسی و امید و اعتماد به نظام دانستیم و این که برخی ها مطرح کردند که این توطئه بوده است را قبول نداریم چرا که این چنین نبوده است.

رحمانی فضلی افزود: در بحث تایید صلاحیت ها توسط هیات های اجرایی استعلام ها از مراجع چهارگانه اخذ شد که بیش از 83 درصد فاقد سوابق بودند و این از نظر هیات های اجرایی به منزله تایید صلاحیت است.

وی ادامه داد: ما هیات های اجرایی انتخابات را بدون هیچ تنشی در 95 درصد حوزه ها تشکیل دادیم و در مابقی حوزه ها اشکالاتی بود که با شورای نگهبان آن را حل کردیم.

رحمانی فضلی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آنچه به عنوان نتیجه نهایی در انتخابات اعلام شد مورد تایید هیات های اجرایی و نظارت بود گفت: هیچ گونه تغییری در رسیدگی به شکایات نداشتیم و این دال بر این است که کار مشترکا پیش رفت و باید شورای نگهبان کار تایید صحت انتخابات را انجام دهد، مردم نگرانند و تحریک و تهییج هایی صورت می گیرد که اعلام تایید صحت انتخابات شادی مردم را به دنبال دارد.

وزیر کشور با بیان اینکه در خصوص اختلافات موجود تشکیل جلسه تصمیم گیری و صورت جلسه نهایی منعقد شد گفت: در تهران هیچ گونه مشکل خاصی را احساس نکردیم انتخابات برگزار شد و مردم و گروه های سیاسی رضایت داشتند و هرگونه درخواستی را قانونی اجابت کردیم و رسانه های خارجی نتوانستند ایرادی بگیرند و نتیجه انتخابات را تایید کردند.

رحمانی فضلی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هم صحت سلامت و قانونی بودن انتخابات را تاکید و رییس جمهوری نیز آن را تایید کردند و برای ما این مهم است که انتخابات به نفع مناسب و شایسته ای برگزار شد.

وزیر کشور با بیان اینکه نتیجه انتخابات ربطی به وزارت کشور و شورای نگهبان ندارد و مردم آن را رقم زدند گفت: مردم این بار به گفتمان رای دادند، باید قدردان باشیم تا مجلس دهم به وظایف خود بهتر عمل کند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه برای سال آینده چند مساله در اولویت ما است یکی از این موارد را اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: تحقق مطالبات مردم در حوزه اقتصادی در گرو اقتصاد مقاومتی است دولت قرارگاه را ایجاد کرده بخشنامه ها و دستورالعمل ها و اقدامات خوبی صورت گرفته اما تحقق این به دست فرمانداران، مدیران و استانداران است.

وی افزود: حوزه اقتصادی ما تا آخر فروردین دستورالعمل اجرایی اقتصاد مقاومتی را در استان ها با نگاه استانداران و هر کدام از استان ها با برنامه مشخص باید داشته باشد.

وی با بیان اینکه توانمند سازی اقتصاد برای ما مهم است گفت: نباید توطئه دشمن را نادیده بگیریم تاثیر برجام به معنای رفع تمام مشکلات نیست بلکه تسهیل کننده و کمک کننده و معین است زمانی می تواند موثر باشد که برنامه های اقتصاد مقاومتی جدی گرفته شده و از امکانات آن به عنوان ظرفیت استفاده شود.

وزیر کشور اظهار داشت: قبل از تحریم ها اقتصاد کشور در شرایط بسیار نامطلوبی بود و همه چیز با برجام حل نمی شود بلکه برجام حمایت می کند و روال کار در خارج از کشور را در تامین منابع و تکنولوژی تسهیل می کند.

رحمانی فضلی گفت: سال بعد بین استان ها رقابت مثبت، سازنده در مسیر خیر خواهد بود و در اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی می شود.

وزیر کشور یکی دیگر از اولویت ها را مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد بیان کرد و اظهار داشت: در دو جلسه به مدت 6 ساعت خدمت رهبر معظم انقلاب با حضور مسئولان اجتماعی بودیم جمع بندی ایشان در آسیب های اجتماعی، مواد مخدر و حاشیه نشینی و دیگر موارد بود که ابلاغ کردند و اراده وزارت کشور بر این خواهد بود که فرمایش های ایشان را عملی کرده و به موضوع مواد مخدر به عنوان اولویت رسیدگی، پیگیری و برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

وزیر کشور همچنین گفت: رضایتمندی مردم در حوزه مراجعه به ادارات و دریافت خدمات و پیگیری کارها در نظام اداری اولویت دیگر ما است.

بر اساس نظرسنجی ها رضایتمندی مردم در مراجعه به دریافت خدمات قانع کننده نیست و تکریم ارباب رجوع را در ادارات، خوب انجام نمی دهند.

رحمانی فضلی توجه به شهرداری ها را دیگر اولویت وزارت کشور در سال 95 بیان کرد و اظهار داشت: در سال 94 به دلیل کمبود اعتبارات از محل مالیات بر ارزش افزوده رقم کمی اختصاص یافت و در شهرهای کوچک به دلیل رکود شدید، بخش ساختمان سازی شهرداری ها دچار زیان زیادی شدند.

وی افزود: امید است با قول رییس جمهوری ساختمان سازی رونق خوبی یابد اما باید فکری کرد و شهرداری ها را فعال نمود چرا که عدم حمایت از شهرداری ها نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی دیگر اولویت وزارت کشور را توسعه روستایی عنوان کرد و گفت: این موضوع را پیگیری جدی می کنیم و از دی ماه سال بعد وارد یک جریان سیاسی بسیار مهمتری می شویم که انتخابات ریاست جمهوری است.

وزیر کشور با بیان اینکه تا شهریور سال آینده مجلس دهم مستقر می شود و کمیسیون ها و هیات رییسه تشکیل و اعتبار نامه ها تصویب می شود،افزود: از شهریورماه کار مجلس شروع می شود و فضای انتخاباتی ریاست جمهوری فضای قالب در حوزه ریاست داخلی خواهد شد.

** از مهر ماه 95 کلید انتخابات ریاست جمهوری زده می شود

وزیر کشور همچنین گفت: از مهر سال آینده کلید انتخابات ریاست جمهوری زده و ستاد تشکیل می شود.

وزیر کشور در ادامه اظهار داشت: اگر نیاز به تعویض و جابه جایی باشد انجام می شود، برخی موارد داشتیم که نتوانستند خود را در اجرا هماهنگ کنند و با مشکلاتی مواجه شدیم که باید بازنگری، ترمیم، تکمیل و جابه جایی صورت گرفته و با هر گونه جابه جایی این اطمینان داده شود که کارها با سرعت بیشتری هدایت خواهد شد.

وی افزود: رییس جمهوری هر لحظه موضوع انتخابات را پیگیری می کردند و با اعطای کامل اختیارات به وزارت کشور توانستیم انتخابات را برگزار کنیم.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاري ايرنا، تاریخ انتشار: 22 اسفند 1394، کد مطلب: 81999409 (5226188):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین