پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۳۵۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۰
سی و سومین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر امشب در حالی به پایان می رسد که همچنان به مانند دو دوره پیشین، کاستی های زیادی در آن به چشم می خورد.
شعارسال: یکی ازکاستی های سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، حضور مدیران متعدد در چارت سازمانی جشنواره جهانی است که هم عرض بودن را به وجود آورده و به پاشنه آشیل جشنواره بدل شده است. با توجه به اینکه مدیر جشنواره جهانی فیلم فجر در جشنواره های سری الف جهانی شرکت کرده و نکاتی هم از آنها گرته برداری کرده، انتظار موازی کاری آن هم به این شکل نمی رفت.

موضوعی که بیش از هر چیز ذهن اهالی رسانه را به این سمت سوق می داد این بود که دبیر محترم جشنواره اطمینان چندانی به کار نفر منتخب خود نداشته و برای پوشش ضعف های احتمالی آلترناتیوی را هم قرار داده است!

فقط یک نمونه آن شکل حیرت انگیز هماهنگی اهالی رسانه برای گفتگوی مکتوب و تصویری با میهمان های جشنواره است. در این عدم هماهنگی ها، اهالی رسانه آسیب زیادی دیده و باید تاوان موازی کاری های آزمون و خطاگونه مدیریت محترم را بدهند.

نکته بعدی، ذوق زدگی بیش از اندازه مدیران میانی فجر جهانی از حضور چند میهمان سرشناس به خصوص الیور استون بود. همینطور کیفیت پایین نشریه روزانه که در دوره بحران کاغذ و در حالی که دنیا به سمت استفاده کمتر از کاغذ رفته، روی میزها قرار می گرفت و کمتر هم جلب توجه می کرد.

حضور سلفی دوستان هم به مرور در روزهای آخر جشنواره رو به افزایش گذاشته و مزاحمت هایی هم برای چهره های سرشناس سینما فراهم کرده و هم اهالی رسانه را در انجام کارهای روتین خود به وجود آورد.

با این حال نمی توان به برخی پیشرفت های صورت گرفته در دوره سوم اشاره ای نکرد که یکی از آنها برگزاری ورک شاپ های تخصصی بوده و دیگری نشست های خبری نسبتا منظم که البته در آنها هم گاه بی نظمی هایی به چشم می خورد که برای پوئنی منفی برای جشنواره به حساب می آید.از طرف دیگر باید به پردیس چارسو به عنوان کاخ جشنواره اشاره کرد که در قلب تهران و یکی از شلوغ ترین نقاط آن قرار دارد.یک سو سالن های نمایش استاندارد و در سوی دیگر عنصری به نام ترافیک قرار دارد که در ساعات پایانی شب به اوج خود هم می رسید.

سومین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر در حالی به خط پایان می رسد که همچنان فاصله نسبتا زیادی با استانداردهای جهانی دارد اما رگه هایی از امید برای رسیدن به آن وجود دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسکا نیوز ، تاریخ انتشار: 6 اردیبهشت 1397 ، کدخبر: 935181 ، www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
0
این جشنواره را نمیشود نامش را دقیقا بین المللی گذاشت ؛ ای کاش نام جهانی را از روی این جشنواره برداریم
ا.ح75
ناشناس
United States of America
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
0
امسال فیلم های جشنواره هم فروش قابل تقدیری نداشتن و خیلی ازشون استقبال نشد
س.د۷۶
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
0
کارای بی نظم ایرانیا کی می خواد سر و سامون بگیره
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین