موضوعی که بیش از هر چیز ذهن اهالی رسانه را به این سمت سوق می داد این بود که دبیر محترم جشنواره اطمینان چندانی به کار نفر منتخب خود نداشته و برای پوشش ضعف های احتمالی آلترناتیوی را هم قرار داده است!
فقط یک نمونه آن شکل حیرت انگیز هماهنگی اهالی رسانه برای گفتگوی مکتوب و تصویری با میهمان های جشنواره است. در این عدم هماهنگی ها، اهالی رسانه آسیب زیادی دیده و باید تاوان موازی کاری های آزمون و خطاگونه مدیریت محترم را بدهند.
نکته بعدی، ذوق زدگی بیش از اندازه مدیران میانی فجر جهانی از حضور چند میهمان سرشناس به خصوص الیور استون بود. همینطور کیفیت پایین نشریه روزانه که در دوره بحران کاغذ و در حالی که دنیا به سمت استفاده کمتر از کاغذ رفته، روی میزها قرار می گرفت و کمتر هم جلب توجه می کرد.
حضور سلفی دوستان هم به مرور در روزهای آخر جشنواره رو به افزایش گذاشته و مزاحمت هایی هم برای چهره های سرشناس سینما فراهم کرده و هم اهالی رسانه را در انجام کارهای روتین خود به وجود آورد.
با این حال نمی توان به برخی پیشرفت های صورت گرفته در دوره سوم اشاره ای نکرد که یکی از آنها برگزاری ورک شاپ های تخصصی بوده و دیگری نشست های خبری نسبتا منظم که البته در آنها هم گاه بی نظمی هایی به چشم می خورد که برای پوئنی منفی برای جشنواره به حساب می آید.از طرف دیگر باید به پردیس چارسو به عنوان کاخ جشنواره اشاره کرد که در قلب تهران و یکی از شلوغ ترین نقاط آن قرار دارد.یک سو سالن های نمایش استاندارد و در سوی دیگر عنصری به نام ترافیک قرار دارد که در ساعات پایانی شب به اوج خود هم می رسید.
سومین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر در حالی به خط پایان می رسد که همچنان فاصله نسبتا زیادی با استانداردهای جهانی دارد اما رگه هایی از امید برای رسیدن به آن وجود دارد.
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسکا نیوز ، تاریخ انتشار: 6 اردیبهشت 1397 ، کدخبر: 935181 ، www.iscanews.ir
ا.ح75
س.د۷۶
ن.ف83