پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۴۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
مرجع تقلید شیعیان گفت: در ابتدا به دولتمردان و مسئولان ذی‌ربط بسیار تذکر داده شد که دیرکرد بانک‌ها حرام بوده و باید ممنوع شود اما اقدام خاصی در رفع این مشکل انجام نگرفت.

شعار سال: آیت‌الله نوری‌همدانی عصر امروز در دیدار طلاب همدان که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، اظهار داشت: در دین اسلام از هیچ قشری به‌اندازه علما، تکریم نشده است.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین (ع) افزود: در قبال بزرگ‌بودن کار علماء دین، سختی کار و سنگین‌بودن مسئولیت آن‌ها نیز مدنظر است. علماء به‌اندازه میزان علم و همچنین میزان کوشش در ترویج و عملی‌کردن علم خود و بهره‌مندی از آن‌ها در روز قیامت پاداش دریافت می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر ضرورت انتخاب بهترین مسیر برای امربه‌معروف تصریح کرد: هر پدیده‌ای که با ارزش‌های اسلامی در تضاد است، اگر در جامعه بروز کند، وظیفه علماء دین مقابله مناسب با آن‌ها بوده و با تصمیمات مناسب باید در مقابل کج‌روی‌ها ایستاد.

وی با اشاره به مزایای امنیت کشور و لزوم کمک به افزایش آن، عنوان کرد: کسانی که در مسیر امربه‌معروف و نهی از منکر قدم بر می‌دارند، باید برای جهاد و شهادت آمادگی لازم داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در مباحث امربه‌معروف و نهی از منکر، لزوم حرکت جمعی برای تأثیرپذیری بیشتر مطرح بوده و وحدت و اتحاد بین منتقدان، نکته بسیار مهم در رسیدن به اهداف در این مسیر است.

آیت‌الله نوری همدانی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در عدم رعایت احکام اسلامی، ادامه داد: در ابتدا به دولتمردان و مسئولان ذی‌ربط بسیار تذکر داده شد که دیرکرد بانک‌ها حرام بوده و باید ممنوع شود اما اقدام خاصی در رفع این مشکل انجام نگرفت.

وی با اشاره به‌ضرورت همراهی و جدا نشدن علما از مردم تأکید کرد: شیخ عبدالکریم حائری از بزرگان دینی بوده که تمام افراد جامعه را برای رسیدگی به وضعیت بی‌بضاعت شهر دعوت کرده و با ریزبینی‌ها و تلاش‌های خود، گره‌های مردم را باز می‌کرد.

وی با بیان ضرورت افزایش معنویت در بین علما، ابراز کرد: علماء دین باید زهد را سرلوحه کار خود قرار داده و درگیر مسائل دنیوی نشوند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به نقش نظام اسلامی در پیگیری ارزش‌های دینی در کشور، بیان کرد: روزبه‌روز مستکبران دنیا در حال منفور شدن هستند و علماء دینی برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی باید همواره در حال جهاد باشند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری مشرق، تاریخ انتشار 6 اردیبهشت 97 ، کد مطلب: 850266، www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
وقتی بانکداری مون اسلامی نباشه چه انتظاری می تونیم از سیستم مالی مون داشته باشیم
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
0
کی پس باید بگه اینا گوش بدن
ا.ف۷۵
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
0
0
مثلا بانکداریمون اسلامیه به حرف مرجع گوش نمیکنن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین