پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۶۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۶
عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید گفت: در زمینه توان دفاعی و موشکی با کسی تعارف نداریم و به هیچ عنوان قابل مذاکره هم نیست.
شعارسال: الیاس حضرتی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به فرا رسیدن زمان تمدید لغو تحریم‌ها و احتمال خروج ترامپ از برجام گفت: خروج آمریکا از برجام بسیار بهتر است زیرا این حالت بلاتکلیفی و بین زمین و آسمان ماندن برای ما خسارت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه برجام آش خیلی دهن‌سوزی برای ما نبود، افزود: ما در برجام بعضی چیز‌ها را از دست داده و برخی دیگر را به دست آوردیم و با توجه به آنکه بسیاری از تعهدات طرف غربی عملی نشده، می‌توان اذعان کرد که داده‌های ما بسیار بیشتر بوده است.

نماینده مردم تهران،ری و شمیرانات تصریح کرد: براین اساس از خروج برجام توسط ترامپ بدمان نمی‌آید و از آن استقبال هم می‌کنیم و هر زمان آمریکا می‌خواهد از برجام خارج شود، قطعا ما داوطلب خروج از برجام نخواهیم بود اما اگر آن‌ها خارج شوند تکلیف ماهم مشخص می‌شود.

حضرتی همچنین با تاکید براینکه در بحث برجام و منطقه برای ما موضوع منافع ملی اهمیت دارد، گفت: منافع ملی ما ایجاب کرد درباره برجام پای میز مذاکره بنشینیم.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به تمام مسئولیت‌های خود در بحث برجام کاملا پای‌بند بوده و گزارشات آژانس و دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت این موضوع را گواه میدهند و در مقابل ما برای چندمین بار در دنیا نشان دادیم که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید با اشاره به اینکه مهم‌ترین دستاورد برجام در حقیقت ارائه یک تصویر از بدعهدی آمریکایی‌ها بود، ادامه داد: تمام اروپایی‌ها، سیاست‌مداران و صاحب‌نظران در سطح دنیا بار دیگر به بدعهدی آمریکا نسبت به یک قرارداد بین‌المللی چند جانبه اذعان کردند.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران زخم‌های بسیاری از جنایت‌های آمریکای قبل و بعد از انقلاب اسلامی دیده است و از سال ۳۲ تاکنون استراتژی آمریکایی‌ها همیشه براندازی بوده و اکنون هم آنها آشکارتر و بی‌حیا‌تر این سخنان را اعلام می‌کنند.

حضرتی گفت: این موضوع در مباحث آینده ما حتما مدنظر قرار خواهد گرفت و در تصمیم‌گیری‌های کشورمان بی‌تأثیر نخواهد بود.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید با اشاره به برخی مباحث درباره انجام برجام موشکی از سوی اروپایی‌ها اذعان کرد: ما درباره منافع ملی‌ و توان دفاعی‌مان با کسی مذاکره نمی‌کنیم زیرا خط قرمز ماست و این موضوع را بار‌ها مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و دیگر مسئولان و حتی ملت ایران مورد تاکید قرار داده‌اند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ادامه داد: ما در زمان جنگ ۸ ساله با منت از قذافی یک موشک دریافت و بعد به ترتیب از هرگوشه و کناری برای خود موشک تهیه می‌کردیم تا بتوانیم با عراق بجنگیم.

وی تصریح کرد: اکنون توانسته‌ایم با تکیه بر توان داخلی به تولید انبوه برسیم و حتی افسر عربستانی چندی پیش اعلام کرد که ما موشک می‌خریم، اما ایران تولید می‌کند و به دانش فنی این کار رسیده است.

حضرتی با بیان اینکه باید از این ابزار به نحو احسن برای ایجاد یک امنیت پایدار برای کشورمان استفاده کنیم، اظهار کرد: در زمینه توان دفاعی و موشکی با کسی تعارف نداریم و به هیچ عنوان قابل مذاکره هم نیست.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید تاکید کرد: اروپایی‌ها هم اگر صادق هستند بر سر همین برجام در مقابل آمریکایی‌ها قرار بگیرند و بر عهد خود باقی بمانند زیرا برجام تنها موضوع آمریکا نیست و به اروپا هم مرتبط می‌باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 7 ارديبهشت 1397 ، کدخبر: 6514694 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
توان دفاعی هیچ کشوری اینگونه نیست ؛ اگر آمریکا درباره آن مذاکره کرد ماهم میکنیم
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
امیدوارم که ته این برجام به جاهای باریک کشیده نشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
توان موشکیمون رو از بین ببریم تا مستعمره کشور های دیگه بشیم؟تا عراق بشیم؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین