پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۳۹۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
آقای روحانی! حقوق های نجومی پیش کش، سکه ها و مدال های داده شده را به بیت المال بازگردانید؛ 750 سکه تقریبا برای هیچ
شعار سال: بهمن ماه سال 94 بود که اخبار تقدیر ویژه رئیس جمهور از تیم هسته و چند تن از مقامات دولتی (بخاطر موضوع هسته ای و برجام) در رسانه ها تیتر شد.
در آن روز رییس جمهور با اهدای نشانه های درجه یک کشور و همچنین 750 سکه ناقابل برای تیم هسته ای، سنگ تمام می گذارد. به گونه ای که ظریف به عنوان وزیر خارجه و نفر اول امضای توافق تقریبا هیچ هسته ای، نشان درجه یک لیافت و مدیریت و همچنین 100 سکه بهار آزادی دریافت می کند. علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و حسین دهقان بعنوان وزیر دفاع، موفق به دریافت مدال شجاعت، از دستان رییس جمهور می شوند. 
این دو نیز همانند دکتر ظریف، 100 سکه بهار آزادی ناقابل برای انجام چنین برجامی(در حال حاضر، علیه منافع ملی)، از بیت المال دریافت می کنند.
در مرتبه بعدی عباس عراقچی و مجید تخت روانچی به نشان درجه دو لیاقت و مدیریت مفتخر می شوند و آنها نیز از کیسه بذل و بخشش  دور نمی مانند و هر نفر 75 سکه ناقابل را از سمت رییس جمهور اعتدال گرا دریافت می کنند. مابقی سکه و نشان ها هم بین اعضای دیگر دولت و مدیران ، تقسیم می شوند. 
با رجوع به قوانین مرتبط با اهدای نشان ها در کشور ، چند نکته قابل اهمیت است: 
طبق ماده 9 آیین نامه اهدای نشان، نشان درجه یک لیاقت و شجاعت به کسانی داده می شود که در مدیریت و انجام فعالیت های شایسته کمک رسانی به محرومان و مستضعفان کار مثبتی را صورت داده باشند.
حال دو نکته مهم از اقدامات آن روزهای رییس جمهور و با توجه به شرایط پسابرجام قابل توجه است:

نکته اول: بنظر می رسد که مدال های داده شده بر اساس تعریف واقعی داده نشده اند، بلکه ماجرا صرفا جنبه سیاسی ، تبلیغاتی برای دولت داشته است. بطوری که مردم امروز این سوال را می پرسند، جناب ظریف و دیگر مسئولینی که این نشان ها را دریافت کردند دقیقا بر اساس کدام کار صورت داده شده و گره باز کرده از درد جامعه و مردم، مستحق دریافت آن نشان ها هستند؟ 
آیا در دوران پسابرجام تحریم ها برداشته شده و چرخ صنعت و زندگی به چرخش درآمده است؟ تا آن وزیران و مقامات، لایق دریافت نشان ها عطا شده و جوایز باشند؟ و یا نه ، برعکس تصور اولیه، همه صنعت علمی و فناوری کشور را دو دستی تقدیم غرب کردیم و امروز دوباره تحریم شده و حتی از جای اول خود عقب تر رفته ایم؟
نکته دوم: درباه 750 سکه اهدایی است، که اگر قیمت سکه بهار آزادی را 2 میلیون تومان در نظر بگیریم می شود چیزی حدود 1500 میلیون تومان پول ناقابل از بیت المال ، به کسانی که تقریبا هیچ را نصیب ملت کردند.
این پول و هزینه در شرایطی از بیت المال داده می شود که بارها و بارها روحانی و دولتش از خزانه خالی ناله سر داده و حتی نسبت به پرداخت یارانه مردم عزا و ماتم می گرفتند. چهره تلخ تر ماجرا، زمانی روشن تر می شود که بدانیم، هستند کسانی در کشور که برای نداشتن یک یا چند سکه بعنوان مهریه یا غیره، سال ها عمر خود را در زندان سپری می کنند. و یا خانواده هایی که برای نداشتن صد هزار تومان پول دکتر کودک ، بخیه های کودک شان از گونه های کودک معصوم، شکافته می شود(ماجرای اصفهان). 
شاید باز پس گیری آن نشانه ها و سکه ها، کمترین کار ممکن در برخورد با توافق بدشکل گرفته باشد. رییس جمهور با این کار می تواند بنوعی از مردم عذرخواهی و مراتب تاسف خود بابت سیمان ریزی در فعالیت هسته ای و همچنین 4 سال بازی با احساس مردم، و رها کردن کشور به امید رفع تحریم ها و صدها وعده دیگر(نظیر وعده 100 روزه / قیمت دلار/ .....) ، به گوش مردم برساند. 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبلاگ شب سکوت، تاریخ انتشار: - ، کدخبر: - ، www.silentnight20.mihanblog.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
3
این پنج سال مانند باد گذشت اما هیچ چیزی به دست ما نیامد از این برجام
ا.ح75
ناشناس
Norway
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
0
3
خودشون به خاطر کاری که نکردند خودشون رو از بیت المال تطمیع کردند
ن.ف83
a
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
2
در دادگاه عدل الهی باید به 80 میلیون انسان جواب بدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین