پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۲۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۲
عباس عراقچی با اشاره به اینکه در مدیریت منابع آبی غفلت داریم، بیان داشت: بازبینی مجدد آمایش سرزمینی امری ضروری است.

شعارسال: معاون وزیر امور خارجه در همایش ملی راهبردهای مدیریت منابع آب و چالش های زیست محیطی در ساری بر لزوم اصلاح الگوی کشت در کشور تاکید کرد و گفت: اصلاح اجرای قانون های موجود نیز لازم است و برآورد می شود بیش از ۳۰۰ هزار چاه غیرمجاز در کشور وجود دارد، این ها به شدت آبهای زیرزمینی را استخراج می کنند و چاه های مجاز نیز غیرمجاز برداشت می کنند.

وی با بیان اینکه شلختگی در مدیریت منابع آبی کشور وجود دارد و برخی قوانین اجرا نمی شود، افزود: برداشت از منابع آبی به میزان دلخواه صورت می گیرد.

عراقچی تامین آب و مدیریت منابع آب را برای مقابله با بحران آب را ضروری برشمرد و گفت: روی مسئله مدیریت منابع آب کم کاری شده و در این حوزه نیز وظایفی برای وزارت خارجه و سیاست خارجی نیز لحاظ شده است.

معاون وزیر امور خارجه، مدیریت منابع آب را امری واجب برشمرد و گفت: اولویت در مدیریت منابع آبی باید مورد توجه قرار گیرد و متاسفانه در این بخش غفلت داریم، به شدت به خاتمه منابع آبی نزدیک می شویم و آسانترین راه که درپی آن هستیم، انتقال آب از دیگر مناطق است.


در مدیریت منابع آبی غفلت داریم/ بازبینی مجدد آمایش سرزمینی امری ضروری است


عباس عراقچی باتاکید براینکه قبل از انتقال آب، مدیریت منابع آب باید مورد توجه گیرد گفت: بازبینی مجدد آمایش سرزمینی امری ضروری است زیرا در آمایش سرزمینی غفلت های زیادی داشتیم و نتوانستیم امکانات کشور را به خوبی تخصیص دهیم و صنایع پرآب را در دل کویر و شهرهایی که ایجاد کردیم که خودشان آب برای آشامیدن کم دارند چه رسد به آنکه بخواهند برای این صنایع آب تامین کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری موج ، تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت 1397، کدخبر: 225785، www.mojnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
0
واقعا همیشه این غفلت رو داریم و اخرش هم همین مردم میشن بلاکش تصمیمات غلط مسئولین
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
0
امید داریم کشور در آینده با مشکل جدی ای در زمینه مدیریت منابع آبی مواجه نشود اگر برنامه های درستی را از الان اجرا کنیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین