پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۷۸۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
امیر حاج رضایی با اشاره به تناقض‌گویی‌های فدراسیون فوتبال درخصوص لباس تیم ملی گفت: وقتی که مسئولان شفاف و صادقانه صحبت نمی‌کنند شایعه رشد می‌کند و شایعات جایگزین حقایق می‌شوند.

شعار سال: 42 روز تا شروع جام جهانی 2018 باقی مانده و تیم ملی ایران مشغول آماده سازی خود برای حضور در این رقابت‌ها است. ایران که به عنوان اولین تیم آسیایی جواز حضور در این رقابت ها را گرفت در سخت‌ترین گروه جام جهانی قرار گرفته و با اسپانیا، پرتغال و مراکش هم‌گروه شده است. گروهی که به گروه مرگ این دوره از رقابت ها معروف شده و کی‌روش و شاگردانش برای رسیدن به موفقیت و ماندگاری در تاریخ کاری سخت در جام جهانی خواهند داشت.

امیر حاج رضایی مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران معتقد است که بازی با الجزایر و تونس توانسته به کی روش و تیم ملی کمک کند. او کار فدراسیون را برای برگزاری بازی‌های دوستانه با تیم های مطرح جهان را سخت می‌داند و اعتقاد دارد که فدراسیون فوتبال تا اینجای کار هم عملکرد موفقی در این زمینه داشته، البته این مربی فوتبال نقدهایی هم به فدراسیون دارد و پیشنهاد می‌کند که تاج و همکارانش سعی کنند تا شفافیت بشتری در کارهای خود داشته باشند.

امیر حاج رضایی سرمربی پیشین تیم ملی و کارشناس فوتبال در گفت‌و‌گو با خبرنگار اعتمادآنلاین درخصوص شرایط تیم ملی و بازی‌های تدارکاتی این تیم در راه جام جهانی گفت: انتخاب تونس و الجزایر برای بازی دوستانه تیم ملی بسیار خوب و هوشمندانه بود. این دو تیم از تیم‌های خوب شمال آفریقا هستند و سبک بازی آنها به مراکش نزدیک است و به نظر من انتخاب این دو بازی انتخاب مثبتی بود که رخ داد.

این مربی پیشین فوتبال کشور با بیان اینکه کی روش در این دو بازی به بخشی از اهداف خودش رسیده و افزود: بازی سرنوشت‌ساز تیم ملی در جام جهانی همین بازی با مراکش است. هرچقدر که نسبت به بازی با سیرالئون احساس تنفر داشتم اما نسبت به این دو دیدار دیدگاهی کاملا مثبت دارم و معتقد هستم که این دو بازی کمک شایانی به اماده سازی تیم ملی کرده است.

حاج رضایی حریفان تدارکاتی ایران در راه جام جهانی ایران را تا حدودی مناسب دانست و گفت: مشکلاتی پیش روی فوتبال ما است که برطرف کردن برخی از آنها از عهده فدراسیون خارج است. خیلی از تیم‌های مطرح دنیا با تیم ملی ایران بازی نمی‌کنند و تمام دلایل آنها هم غیر ورزشی است. برخی دیگر از تیم‌ها هم دستمزدهای سنگین می خواهند که با توجه به وضعیت ارزی و شرایط اقتصادی کشور، فدراسیون فوتبال توان پرداخت چنین مبالغی را ندارد. باید قبول کنیم که بخشی از انتخاب حریفان تیم ملی در اختیار فدراسیون نیست و همین که فدراسیون توانسته چند بازی دوستانه با تیم هایی مثل ترکیه و یونان را فراهم کند، جای تقدیر دارد. این بازی‌ها می تواند به تیم ملی کمک کند و با توجه به شرایطی که به فوتبال ایران حاکم است، می‌شود گفت کار مثبتی برای فوتبال ایران صورت گرفته است.

این مربی پیشین تیم ملی ایران درباره حواشی پیش آمده برای تیم ملی در روزهای اخیر مثل ماجرای لباس‌های تیم ملی در جام جهانی و نقدهایی که به فدراسیون وارده شده است گفت: نقد منصفانه همیشه راه‌گشا است. من اعتقادی به این موضوع ندارم که چون در آستانه جام جهانی هستیم نباید نقدی به تیم ملی و فدراسیون وارد کنیم. من روی کلمه منصفانه تاکید می کنم چون نقد منصفانه می‌تواند به تیم ملی و فدراسیون فوتبال کمک کند. جامعه‌ای پویا، بالنده و رو به ترقی است که در آن نقد جاری باشد. اما اگر بخواهیم نزدیک بودن جام جهانی را بهانه ای برای بستن دهان منتقدان قرار دهیم هیچ کمکی به فوتبال ایران و تیم ملی نکرده‌ایم.

وی افزود: من با نقدهایی که قصد تخریب داشته باشد مخالفم، اما همه ما می دانیم که برخی مسائل پیرامون تیم ملی وجود دارد. ما می توانیم با اغماض از کناربرخی از آن‌ها عبور کنیم، اما برخی از مسائل را نمی شود به راحتی از کنارش گذشت. امروز اگر نقدی بر لباس تیم ملی وجود دارد به این خاطر است که بازیکنان ما در جام جهانی آنها را به تن می کنند و مقابل حریفان خود حاضر می شوند. امروز به کمک تکنولوژی میلیون‌ها نفر از مردم در سراسر جهان بازیکنان تیم ملی را مشاهده می کنند پس تیم ملی باید از نظر ظاهری شایسته حضور در جام جهانی باشد.

حاج رضایی در پایان با اشاره به تناقض‌گویی‌های فدراسیون درخصوص لباس تیم ملی گفت: وقتی که مسئولان شفاف و صادقانه صحبت نمی‌کنند شایعه رشد می کند و شایعات جایگزین حقایق می شوند. اگر صادقانه صحبت کنیم امکان دارد که ضعف‌های ما عیان شود اما مردم به دلیل صداقت شما آن ضعف‌ها را می‌پذیرند. متاسفانه فوتبال ما فدراسیونی دارد که گویا راه دیگری را انتخاب کرده و علاقه‌ای به شفاف‌سازی ندارد. این رویه می تواند به فوتبال ایران ضربه بزند. وقتی صحبت از تیم ملی می کنیم یعنی این تیم برای مردم است و دوستانی که در فدراسیون فوتبال حضور دارند امانت‌دار این ودیعه هستند. اگر صادقانه صحبت نمی کنند به اعتقاد من در میان مردم پایگاهی ندارند، باید با مردم صادق بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اعتماد آنلاین ، تاریخ انتشار 13 اردیبهشت 97، کدمطلب: 167473 ، www.etemaadonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
0
0
اصولا نقدر در هر زمینه ای اگر به درستی و بجا صورت بگیرد میتواند به پیشرفت کمک کند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
0
0
انقدر تو این فدراسیون های ورزشی داره پول های سنگین جابجا میشه که نمی تونن علنبش کنن
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
0
0
باید فرهنگ درست نقد کردن رو ابتدا به مردممون بیاموزیم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین