پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۹۶۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸
نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس از اتمام بررسی لایحه اصلاح قانون کار در کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد و گفت: در حال حاضر طرح‌های ساماندهی مشاغل، برقراری عدالت جنسی، طبقه‌بندی مشاغل و بهبود فضای کسب و کار در دستور کار مجلس است.

شعارسال: فاطمه ذوالقدر، نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس درباره حقوق و مزایای کارگران گفت:هر سال میزان دستمزد کارگران افزایش می‌یابد ولی به همان نسبت نرخ تورم هم بالا می‌رود که این به هیچ‌وجه منصفانه و عادلانه نیست به همین دلیل تاکید داریم که باید بین حقوق و دستمزد کارگران و دیگر اقشار جامعه تساوی به وجود آید تا فشار تورم از دوش کارگران برداشته شود.

نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس درباره حمایت های مجلس از زنان شاغل گفت: برخی از این طرح‌ها تصویب شده مثل کاهش ساعات کار زنان خصوصا در محیط‌های کار آلوده و زنان دارای فرزند زیر 6 سال یا دارای فرزند معلول در خانه که به تصویب رسیده است.

ذوالقدر افزود: در حال حاضر طرح‌های ساماندهی مشاغل، برقراری عدالت جنسی، طبقه‌بندی مشاغل و بهبود فضای کسب و کار در دستور کار مجلس است و فراکسیون مجلس مصمم است تا موضوع حق شیر و مرخصی زایمان زنان نیز که هم‌اکنون در دستور کار قرار دارد نیز به نتیجه برسد تا مانع ادامه کار زنان نشود و زنان بدون ترس و استرس در محیط کار فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد پیشرفته به نیروی کار و کارگران آن وابسته است، گفت: استقلال اقتصادی در گرو ارج نهادن به سرمایه‌های ملی کشور است. کارگران ستون فقرات اقتصاد تولیدی هستند و پرچم تولید ملی و کالای ملی در دستان آنها است لذا توجه به وضع معیشت کارگران واجب است و برای حل مشکل اقتصادی آنها باید تلاش کرد.

ذوالقدر با اشاره به رکود حاکم بر اقتصاد گفت: در سال‌های اخیر با سلطه فشارهای اقتصادی داخلی و بین‌المللی تولید در کشور با سستی انجام همراه بود و منجر به تعطیلی کارخانه‌های تولیدی و اعتراضات متعدد کارگران در گوشه کنار شهرها شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1397، کدخبر: 1716563، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Romania
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
0
0
همون طرح ساماندهی مشاغل رو انجام بدن اینا شاهکار کردن
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
0
0
قانون کار نیاز به باز بینی های بسیاری داشت که این لایحه جدید احتمالا بسیاری از نقص های گذشته را برطرف کرده است
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
0
0
باید سازمان ها و مدیریت کنندگان کشور بیان و در مجلس پاسخ بدن
اما چه مجلسی که حق گرایی در اون وجود نداره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین