پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۲۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
ساری نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به خطرات زیست محیطی انتقال آب از حوضه های آبریز کشور به دیگر مناطق، گفت: بهترین راه حل برای تامین آب شرب مناطق مرکزی کشور، احداث آب شیرین کن بر روی خلیج فارس و انتقال آن به این مناطق است.

شعارسال: علی ساری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اهواز  در خصوص وضعیت مدیریت منابع آبی گفت: ایران با مشکل کم آبی و کمبود بارندگی روبرو شده ولی در این زمینه مدیریت درستی صورت نمی گیرد.

احداث آب شیرین کن، بهترین راه حل برای تامین آب شرب مرکز کشور

وی در خصوص راهکارهای عبور از تنش آبی در کشور اظهار داشت: متاسفانه مسئولین مربوطه تاکنون برای حل این مشکل به انتقال آب از یک حوزه آبریز به حوزه آبریز دیگر روی آورده اند، در حالی که این امر اشتباه است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: این امر منجر به تغییر تعادل اکوسیستم های مختلف و تشدید پدیده گردوغبار (ریزگرد) شده است، بنابراین هر چه زودتر باید جلوی انتقال آب به برخی از مناطق فلات مرکزی گرفته شود.

ساری اذعان کرد: به طور کلی اراده‌ای قوی برای تأمین آب فلات مرکزی در بین مسئولین وجود دارد که حاضر است این پروژه را حتی به قیمت نابودی محیط زیست دیگر استان‌ها به سرانجام برساند؛ این در حالی است که به نظر می رسد می توان با احداث آب شیرین کن ها در خلیج فارس و دریای عمان به راحتی آب شرب این مناطق را تامین کرد.

هزینه واردات آب به کشور سرسام آور است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای اصلاح الگوی مصرف آب در کشور گفت: به نظر می رسد وزارت جهاد کشاورزی باید جلوی کشت برخی از محصولات آب بر مانند هندوانه را در برخی از مناطق کشور بگیرد و وزارت نیرو و دیگر سازمانها باید از احداث کارخانجات وابسته به آب در مناطق مرکزی ایران جلوگیری کنند.

وی در پایان با انتقاد از پیشنهاد واردات آب برای برخی از مناطق کشور افزود: به طور کلی باید بر داشته ها و منابع کشور تکیه کنیم؛ هزینه واردات آب به کشور و نصب لوله های انتقال آن نیز بسیار سرسام آور است و کشور توانایی لازم را برای اختصاص چنین بودجه ای به این امر ندارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی مقاومتی نیوز، تاریخ انتشار: 31اردیبهشت1397 ، کدخبر: 53229: www.moqavemati.net


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
0
0
کاملا موافقم باید منطقی تر عمل کنن نه این که یه منطقه رو برای یه منطقه دیگه خشک کنن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین