پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۳۵۳
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: نتانیاهو غلط می‌کند. به نتانیاهو چه ربطی دارد محیط زیست ایران، او برود دنبال کار خودش.

شعار سال: عیسی کلانتری در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر کمک به مردم ایران برای حل مشکل آب گفت: نتانیاهو بهتر است اول برود کثافت‌کاری‌های خودش را جمع کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده که قصد دارد در مورد آب به مردم ایران کمک کند، گفت: هر کاری دوست دارد بکند، ولی قبل از آن بهتر است برود کثافت‌کاری‌های خودش را جمع کند. شب گذشته ویدئویی در برخی رسانه‌های خارجی و فضای مجازی منتشر شد که در آن نتانیاهو بسته پیشنهادی برای مردم ایران در حوزه آب مطرح می‌کند.

تصمیمی درباره واردات آب از ترکیه گرفته نشده است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: موضوع واردات آب از ترکیه برای احیای دریاچه ارومیه در حد صحبت بود و هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

«کلانتری» درباره آخرین اقدامات دولت برای کاهش ریزگردها در خوزستان گفت: موضوع ریزگردهای خوزستان با سایر مناطق تفاوت دارد و بودجه تعریف شده‌ای برای مهار ریزگردهای این استان وجود دارد.

او با بیان اینکه برای مقابله با کانون ریزگردها، 100 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است، گفت: با ستاد مبارزه با ریزگرد جلسه‌ای تشکیل دادیم و استاندار خوزستان را مسئول مبارزه با ریزگرد در خوزستان کردیم؛ همچنین قرار شد مطالعات تا پایان مردادماه تمام شود چرا که ریزگردها مطالعات جانبی نداشته‌اند. از طرفی عملیات اجرایی در خصوص مهار ریزگردها نیز قرار است از اول شهریور ماه آغاز شود.

کلانتری گفت: عراقی‌ها تا حدودی در تالاب هایشان آب رها کرده‌اند اما به‌طور کلی محوطه‌ای که ریزگردها از آنجا بلند می‌شود خیلی بیشتر است؛ عراقی‌ها می‌گویند محدودیت امکانات دارند همان‌طور که ما با این محدودیت‌ها روبه‌رو هستیم. کلانتری با اشاره به مهار آب‌های مرزی اظهار داشت: حدود 8.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای این موضوع تخصیص یافته است؛ اکنون هم این کار بسرعت در حال انجام است و به طور کلی مشکل خاصی در مهار آب‌های مرزی نداریم و بیش از 75 درصد کارها در این بخش عملیاتی و اجرایی شده است.

کلانتری در مورد مشکل حقابه مرزی افغانستان و ایران گفت: طبق قرارداد 820 میلیون متر مکعب آب در سال باید به ایران داده شود. افغانستان از اول سال مدعی است که به خاطر خشکسالی کمتر از 10 میلیون متر مکعب آب وارد شده است. این معضل بزرگی است که هم‌اکنون در سیستان و بلوچستان با آن روبه‌رو هستیم. وی در ادامه گفت: بارش‌ها در کشور نسبت به سال قبل 30 درصد کاهش یافته و در بعضی استان ها مخصوصاً شمال و شمال غربی کشور بارش‌ها نسبت به سال قبل بهبود داشته است. از طرفی بارش در جنوب و جنوب شرقی نیز نسبت به سال قبل بدتر شده است. کلانتری در خصوص وضعیت دریاچه ارومیه نیز گفت: خوشبختانه طبق آخرین آمار و بررسی‌های انجام شده عمق دریاچه نسبت به سال قبل 20 سانتیمتر عمیق‌تر شده است و موضوع واردات آب از ترکیه برای احیای این دریاچه هم در حد صحبت بود و هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه ایران، تاریخ انتشار 22 خرداد 97، کد مطلب: 470195، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین