پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 03
کد خبر: ۱۲۶۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : پیشنهاد افزایش تعرفه ۷۰۰ قلم کالا را به دولت ارایه دادیم و یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مشوق های صادراتی در بودجه ۹۷ در نظر گرفته شده است.

شعار سال: محمد شریعتمداری در جلسه با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان خراسان رضوی اظهار کرد :در سال ۹۶، درآمد فروش نفت ۵۷ میلیارد دلار و میزان صادرات کالاهای غیر نفتی ۴۷ میلیارد دلار و مجموع واردات کشور ۵۴ میلیارد دلار بوده است، تراز تجاری کشور در این سال مثبت شد.

وی افزود: ۸۲ درصد از مجموع ۵۴ میلیارد دلار واردات کشور مربوط به کالاهای سرمایه ای و واسطه ای است، از ۱۸ درصد کالاهای وارداتی باقیمانده نزدیک به ۹۰ درصد کنجاله، سویا، روغن خام با شکر است.

وی تصریح کرد : پیشنهاد افزایش تعرفه ۷۰۰ قلم کالا را به دولت ارایه دادیم و یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مشوق های صادراتی در بودجه ۹۷ در نظر گرفته شده است.

شریعتمداری با اشاره به لزوم نوسازی واحدهای صنعتی اضافه کرد : پنج هزار میلیارد تومان جهت مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات اعطایی بانکی برای نوسازی و بهسازی واحدهای صنعتی در نظر گرفته شده است.

به گفته وزیر صنعت ،‌معدن وتجارت ۹۰۰ میلیارد دتومان از هفت هزار میلیارد تومان مطالبات سازمان های توسعه ای از محل فروش شرکت ها و املاکشان به ان ها بازگردانده می شود تا به صورت ضمانتنامه برای فعالیت های صنعتی و معدنی در مناطق کمتر برخوردار استفاده شود.

شریعتمداری یادآور شد : قیمت ارز از ماه دهم سال ۹۶ به چهار هزار و ۱۰۰ رسید و روند صعودی آن تا چهار هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت، ارز حاصل از صادرات تا ماه دهم سال ۹۶ همان چهار هزار و ۲۰۰ تومان بود که حدود دو ماه بعد از آن روند صعودی گرفت.

شریعتمداری در ادامه از تشکیل کمیته چند نفره دایمی برای حل مسایل پیش رو ارز خبر داد و افزود : صرافی های مجاز، صرافی های بانک ها و نظام بانکی سه طریق دریافت ارز است .

وی تاکید کرد : اگر صادرات شکل بگیرد خیلی از مشکلات کشور حل خواهد شد و برای حل موضوع ارز در ابتدا صادرات غیر نفتی عمده که از طریق خصولتی ها انجام می شود را تحت کنترل درآوردیم.

وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت یادآور شد : برای حمایت از کالای ایرانی باید خرید و استفاده از کالای ایرانی در مجموعه دولت اجباری شود.

وی با بیان اینکه تاکید ما بر ساماندهی «ته لنجی» بود نه برداشتن آن‌ گفت : راه حل حمایت از کالای ایرانی بستن مرزهای گمرکی و مرزهای جغرافیایی برای کالاهای خارجی است و برای استفاده از کالای ایرانی در حوزه فرهنگی و رسانه ای نیز باید گام های خوبی برداشته شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری مشرق، تاریخ انتشار 15 اردیبهشت 97 ، کد مطلب: 852591، www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
0
0
ارز 4200 تومنی برای دولت سود های بسیاری رو داشته معلوم نیست میخواد با این پول ها چه بکنه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین